hat och sånt

Jag hatar pengar
ja jag fullkomligt hatar dom
det finns nog inget som får mitt liv
att verka så mycket skit som
pengar
Jag är alldeles säkert inte ensam om att känna så
Hur underbart allt och livet är -i ena sekunden
Till att hämta posten och sprätta räkningar nästa
För att inte tala om smällen av lönespecifikationen
Dessa ynka kronor man sliter som ett djur för att skrapa ihop.
Och ja jag sliter som ett djur.

ja jag är bitter

jag vill inte klaga
jag har det bra
mina barn har det super bra

men jag vill kunna
(jag vill jag vill jag vill)
Köpa den mat jag vill
Köpa skor och kläder till mina barn
Köpa kläder och skor till mig själv
Tanka bilen
Utan att behöva tänka den där extra tanken;
Har jag råd?

Alla har vi våra problem
detta är ett av mina



och ja nu hängde jag ut mig men whatever.

ännu en helg

till ända...
de försvinner ifrån en fortare än man hinner blinka.

I helgen har vi gjort massvis iaf
Vi började med mys i fredagskväll
sen iväg på busfabriken i lördes med pannkakor efteråt här hemma
senare film och popcorn i soffan
och kvällen avslutades med brödbak
mums vilket gott bröd det blev!!!

Idag har vi varit på bakluckeloppis
ja jag och K
Grabbarna bus fick spendera några timmar hos morfar och Kikki!
Fyndade minsann både ljustakar  och en brandsläckare från föritiden!
Sen fastnade K & R med bil i gyttja
så jag och M fick spendera nån timme frysandes medans den togs loss
inte dåligt att köra fast mitt inne i Helsingborg :)

Nu är jag slut som artist
och sängen är inte allt för långt borta :)

helg igen!!!

dagen började som vanligt klockan 06.. underbart....;)
Håller på att baka frukostbullar till vår sena lördagsfrukost!

Fick jobbat resten av veckan!!!
fast E mår kass igen... jobbbigt är det med detta ständiga vara sjuk hemma hos oss.

Idag ska jag och killarna åka och hälsa på världens bästa Lene!
Ja iaf jag och M får se hur det blir med E han känns lite seg och varm..

Imorgon är det söndag och det betyder att
JAG får sova länge och K går upp!!!

1 dag av 7 är inte fy skamm...


Imorgon ska jag jobba!

och skulle nån kille bli kass får K ta det :)

Idag har förövrigt nog varit den längsta dagen på länge... tar ju aldrig slut..

Det ligger en liten E sovandes bredvid mig i soffan
M ligger däruppe i sin säng (han somnade duktigt)
katten ligger efter slagsmål i fönstret efter att fegt ha
vågat springa in när vi gick ut till undsättning ;)

Brasan är tänd och jag längtar efter värme!!



fortfarande måndag

det blir till att stanna hemma imorgon med...
men på onsdag ska jag jobba!
är E fortfarande kass då får K stanna hemma.

Annars har dagen varit lugn
och vi har ätit fiskbullar
eller ja jag och M har ätit fiskbullar E har mest smakat...

Nu studsar M runt framför toy story 3
E ligger och myser i soffan i sin feber yra
K skruvar i garaget
och jag ska sätta på kaffe till mig själv
för världens bästa K köpte med sig mjölk hem!





måndag

Idag vabbar jag dessutom
fick en liten skållhet kille i sängen runt halv 7...
och den andra sov fortfarande...

Hoppas på bättring snart
jag vill jobba!!!

upptäcksfärd!!



Vi hittade minsann både Kopparkors/minnesmärke och stora kossor!

den där mjölken

varje gång mjölken tar slut
så skäller jag på mig själv för att jag inte köpt hem pulver mjölk att kunna
ha i kaffet tills jag kommer iväg till affären

och varenda gång är det likadant nästa gång
och jag får dricka svart kaffe....



fredagkväll!

har precis spenderat 2 timmar sovandes på höger sida
inträngd med E i hans säng,
Nu har jag sjukt ont i höger axel men jädrans vad gott jag sov :)

Efter att nu ha tömt popcorn skålen
funderar jag starkt på att kasta på påslakan och örngott i sängen
och spendera nästkommande timmar snarkandes och drömmandes,
bara för att jag kan!



RSS 2.0