Gott nytt år!

Gott vin, Trevligt sällskap & god mat = Ett mycket bra avslut!

En morgon som började med fläskläpp
En dag som var som vilken som helst
Ett telefonsamtal
& vips en höjdar kväll!

Nu väntar vi bara på 12 slaget!


Vi ses 2011!


Nyårsafton!

Idag för ett å sedan fick vi lämna
sjukhuset och neonatal avdelningen
för hemsjukvård!
Tänk att vi vid tolvslaget på natten stog
på toaletten på ovanvåningen i Påarp
med varsinn liten kille i famnen och tittade ut
på fyrverkerierna och undrade hur det blivande året 2010
skulle bli!
Att vi stog där med våra killar som hunnit bli runt fem veckor
och egentligen inte beräknats vara ute försen 25 dagar in på 2010,
våra 5 veckors kämpar!
Mina ljus!

Ikväll stannar vi hemma
äter gott och tittar på fyrverkerier
här i vårt nya hus
med våra nu 1 år gammla killar
som gör mitt liv spännande,läskigt och alldeles alldeles underbart!!

!!!

det släppte nog för Melwin igår
nu trippar han så långt balansen räcker
och super lycklig att han klarar det!
så kul när det går frammåt!
sen att de snart kommer lära sig klättra över våra
hemmaimproviserade "grindar" är Krilles problem för om en
månad är det back to work för min del!
Nu sover han.


thiing

<3

kul att det änån rör sig i min besökslista idag :)
K kommer hem om 2 timmar ca
sen ska han vara hemma i 4 månader
jag börjar snart jobba
varannan dag längtar jag
och sen andra dagar vill jag vara hemma alltid!

Melwin kämpar på med gåendet
det släppte igår och nu testar han hela tiden
vad jag vet är vi uppe i 7 steg nu!!
Edwin tar en paus men är annars uppe i runt 5 steg!!!
dom är så duktiga!!

Imorgon ska vi hem till min pappa
och byta klappar
sen släpper vi allt vad jul heter de närmsta 12 månaderna tycker jag.

Älskar min familj!


Titta vad jag fick

titta vad min man (hihi)
kom hem med till mig igår!!




Jag blev så glad!!

dan efter dan efter

Har nyss stoppat i mig själv och grabbarna bus lite lunch
idag åt vi minsann potatismos med lax,spenat&paprika!
det var mums:)
Annars erbjuder nog dagen inget alls,
ska fortsätta städa bort den för i år helt onödiga julpyntningen här i vårt hus.
Är bara den missklädda granen & gardiner i ett av fönstren kvar!
längtar till jag kan inreda mitt vardagsrum!


thiiing!





bilder från sist vi käkade spenat!
kan avslöja att det var rakt ner i badkaret efter ;)



...................

Har precis som de flesta andra år
haft noll julstämning i kroppen
men lyckats ta mig igenom julafton iallafall!
Killarna fick massa skoj (och kommer få ännu mer!)
Hittills har de fått:
Varsitt par kängor
Leksaks bilar
Bollhav
En talande leksaksgräsklippare
3 Dinosarier
Varsitt par inneskor
Fleecetröjor
Leksaks fyrhjulingar
Bilkuddar
Varsinn jättefin tavla
Varsinn pyjamas


Som sagt massa saker & tänk att de ska få ännu meer...shit

Slänger in tomte bilden igen :)


Tomtefar på besök:)



Kusinerna (Melwin,Edwin,Amanda&Emilia) Tomten och farbror Kim
& barnen ser ju glada och lyckliga ut :)
Så julafton var väll såattkalla lyckad!


lusselellelusselelle

Lunchen står på spisen
idag blev det enkelt
pytt med lite spenat i!
E sitter och klappar händer
M äter tomte ludd!

Imorgon är det julafton!
idag är det somvanligt snökaos :)

puss & kram Julagran ;)



Julafton 2009


gungeligung!

Idag har jag varit ute och gungat i trädgården
med Melwin & Edwin!
Neo fick stå och titta på :)





Sen kom det en läskig hund
och då gick vi in

killarna har fått nya skor också idag :)
Jättefina svart kängor :)!

3 av mina fiina!



Mina 3 bebisar:)
(fast Neo är väll mer utav en tonåring nu för tiden...)

Då var vi gifta



Den obligatoriska ;)

himmavi ;)

 ute på
snabbkissning med Neo
Passade självklart på att
ta lite bilder på denna fantastiska plats som är vårt hem!
Puss&Kram

mina fiina!




......

kul å gå in i sin blogg och det är plattfall
på besökarlistan sen gårdagen ;)

fniss



Mina goa sötnötter :))


och som vanligt jomensåatte

gårdagen avklarad
kvällen avslutades med byrå ihop bygge
idag ska vi fixa färg till vardagsrummet
så snart har vi ett funktionsduglegt vardagsrum igen
med brasmys och svensson sittande framför tvn:)
cant wait!


jo men såatte

trött så trött
känner mig spyfärdig så trött jag är
längtar till lördag då det ser ljust ut inför en barnfri natt
och förhoppningsvis massvis med sömn :)
Idag var det spännade ska bli kul att veta vad svaret blir !


Glee!

har gått och blivit Glee beroende
love that show!

check

dagisansökan oj förlåt förskole ansökan inskickad
och en sak mindre att tänka på iaf om de inte blir en massa klabb :)

godnatt & sovgott
för nu ska jag och min käre sambo
ta och sänka våra nivåer av sömnbrist ;)


bilkörning

Idag skajag behöva ut och köra på de förbannade vägagrna igen
jag som kört hur mycket som helst i alla de väder fram och tillbaka till jobb
och lite varstanns
jag som klarat det hur galant som helst
jag har blivit rädd
fy vad rädd jag blivit
jag tycker det är fruktansvärt läskigt att behöva ut och köra
riktigt hemskt & jag vill inte

rygghelvete

gjorde armhävningar och situps igår
idag körde jag lite plankan (duktig!)
detta har r esulterat i att min huggande smärta i ryggen nu
känns nonstop
Men det kanske försvinner om jag fortsätter
och ignorerar smärtan, dvs kör lite fler armhävningar,situps och plankor!
varför kan inte min rygg fungera normalt och sluta göra så förbannat ont


söndagkväll

jag mår inte så bra
en jäkla huvudvärk som spökar bakom högra ögat
trött som vanligt
och lite smått illamående

Ute är det massa snö
& idag började jag klä granen
det hänger numera 5 röda kulor i den :)
ja och det var väll allt..
hihi


Sötaste Melwin!

crossycrossycrossy

i want a crosstrainer
i reallyreallyreally want a crosstrainer
and dont you forget it

you have to read this in really bad english
because in my head when im whriting this
it sounds reallyreally bad

förmodligen är allt felstavat med ;)

-14 eller nått...nice?

Frukosten är avklarad, eller iaf till killarna
det blev leverpastejsmörgås och havregrynsgröt med rivet äpple
killarna tyckte att det var mums!

det känns numera som ett faktum att det förkylningvirus eller vad det nu är
alla mina killar har även vill bita tag i mig-----palla
but i will keep on fighting it!!!

sen att behöva gå upp 7 (mm godmorgon sa det i sängarna bredvid då)
hör inte direkt till mina favorit sysslor...
gillar mer när vi hamnar runt 8 snåret :)

sen behöver jag nya skor - like always
ett färdigt vardagsrum(när sjuklingen blir frisk skulle det bli färdigt!)
och påfyllning av Oljan till pannan(fast den kommer i dagarna)
En stor vinst på en trisslott hade inte vatt fel!
en ny dammsugare (neo sätter sina spår precis överallt)
Nya inneskor (mina sjunger på sista versen och luktar skunk)
Dubbdäck!!(behöver man på grusväg har jag kommit fram till)

ja och självklart en massa saker till fast nu kan ju inte sitta här och rabbla hela dan
jag har ju barn...
haha coffietajm!!!

RSS 2.0