så då har jag gjort det igen..

lagt in dedärade räkningarna,
så inatt när pengarna trillar in trillar de direkt ut igen,
lika spännande varje månad ;)

Annars sover killarna lite såhär mitt på dagen
När det vaknar tänkte jag mig en grusvägspromenaad eller liknande
det är ju superduper fint väder ute!

igår började jag städa ur förrådet under trappen!
jag är så jädrans duktig!!
Håller på att vätta upp alla gardiner och sängkläder
efter musattacken i höstas
(ja jag har inte orkat ta tag i det innan utan istället fint stängt dörren)
Har köpt täta plast lådor som allt ska förvaras i hädanefter :)
Vill inte ha mus bajs bland mina grejjer :)


Att jag aldrig lär mig...


Ska tvungen se skräckfilm
ända till vi satt på en
då vill jag inte se mer utan har ångrat mig totalt.
Ser givetvis ändå klart den förbannade jäkla filmen
och får nu ännu en gång träna upp min mörker tolerans här hemma.

Jag klarar inte skräckfilm,
Är livrädd för :
T-rexare
The ring tjejen
The crudge Figurerna
Paranormal activity skrämsel
Andra japanska super läskiga skräckdödafigurer
Svarta damen i den nya filmen med han som spelar Harry potter.

Att jag aldrig lär mig....

Var det nån som sa söndag?

dagen har idag sysselsatts med bröd bak och alltiallolådsstäd

Dvs jag ocg E har bakat bröd
K och M har städat hönsgård
Där ute låg 4 dagars ägg =16 st
jag har städat alltiallolådan i köket (det gör man allt för sällan)
sen har jag även städat ut "vällingskåpet"

Nu tittar vi på Två snubbar!

Nu ska jag ännu en gång lyfta ner mina killar från köksbänken

vem behöver gå på gym när man har barn som mina? ;)

this is my life!

Allt som oftast är mitt liv som ett musikal äventyr.
När man minst anar det bristes det ut i sång och dans
eller bara sång eller bara dans!
Ibland har vi riktigt läskiga rörlser med, fast de brukar inte vara med flit!

Mina barn är blivande dansare, proffs dansare, de tränar dagligen på nya
och spännande steg att ta över världen med
Även sången tränas det flitigt på, fast där skyndar vilångsamt :)

Mamma har föutspått att M är den nya Kurt i Glee!
Så jag tänker förutspå att E kommer bli nya leddansaren i Bounce!

Disko i köket har vi alltid!
Vi har även en diskho men det är inte samma sak....

Killarna byggde sig en säng!




Mitt på köksgolvet hittade jag dom :)

Ilandsproblem

Jag fick gå in och sova i juniorsäng inatt
då det blev alldeles för ont om plats i vår säng.

Måste snart byta 4de blöjan för idag och klockan har inte ens slagit 9.

Musen till datan är kass efter att ha blivit kaffebadad av M igår.

Kattsanden är slut.

det är långt ut till köket och mitt genomrunna kaffe.

Katten stängde av filmen.

........

är mest bara jävligt less på allting idag

feber

igår när jag kom hem hade jag 39.5 i feber
fy fan va dåligt jag mådde
idag har jag "bara" 38.5 och känner mig levande igen

brrr

helt slut som artist.
övertrotsiga barn som slockna direkt..!
När tvätten är överlagd till torktumlaren ska även denna
mamma slocka direkt, det är iaf tanken!

BTW

jag har tydligen namnsdag idag!

Yey grattis till mig och mitt vackra namn! Evelina


tråksöndag

så då snöar det igen.,..,..,..,

alla träden är nere och jädrans vilken utsikt vi har från vardagsrummet nu!

Nu ska "bara" allt samlas ihop och forslas upp till tomten, alla smågrenar och liknande ska sorteras bort och samlas på hög, det ska klyvas och läggas på hög för att sen brinna upp nästa vinter osv!

Mitt kaffe drickes idag med matlagningsgrädde, mums? :(

om nån skulle ha en fet trisslottsvinst och inte vet vad de ska göra med alla pengarna
tar jag mer än gärna imot lite grann :)

05:18

Natten är spenderad på ovanplan!
05:18
bestämdes det att det inte fick sovas mer, fast vi försökte givetvis ihärdigt ända till
klockan var halv 8 eller liknande!
När killana stökat ner hela sitt rum
gick vi ner och satte på kaffe till mamman dvs mig!

Nu är brasan tänd, K tar sina sista minuter i sängensvärme
inför en hård dags arbete med trädfällning!


batteriet är slut i killarnas eldrivna motorcykel...
BIG OH NO!!
Måste sätta på laddning genast då båda vill leka med just den idag ;)

ja åhej vad det går

Vi kom på den utmärkta ideen
nu såhär på kvällen
att nu var det minsann dax att flytta upp på ovanvåningen!

så bara till att börja på et då tyckte vi!

Nu sitter K och spikar ihopa sängen
som vi fått ta itu helt
då den inte det minsta gick att få upp på annat vis,
vilket vi märkte efter väldigt ihärdiga försök...

Tur att sängramen blir lite lättare att få upp iallafall,
den kan man ju skruva isär!

för att tala om något annat har vi förhoppningsvis
om allt går som det ska
1 st kyckling inom snar framtid!
vi skulle haft 2 men det verker
som den ena inte riktigt orkade hela vägen..

Lite kul att ägg från hemköp = kyckling hos oss!

ha en trevlig helg för det ska jag ha!!

vi är pågång!

kaffet håller på att rinna igenom,
killarna är iväg på kusinbus,
jag är jättevarmtklädd och måste ut innan jag svettas ihjäl,
nu ska det fällas träd!

Synd bara att det är så jädrans kallt!
i veckan har vi vaknat till sådana trevliga grader som 14-15 innomhus
för att sen ta oss ut till en bil som står i -10--15 grader.
Nu har vi trevliga 27 här inne- det gillas.

nä nu får jag gå ut och klättra ner till arbetarna med kaffe och ge en hjälpande hand!


RSS 2.0