..........

Så nu är 2012 snart slut. en dag kvar. undrar vad nästa år för med sig för spännande!

äventyr?

Idag fick jag backa ner för backen här hemma
mötte skolbussen halvvägs upp
panikskrattade lite för mig själv
och påbörjade backningen neråt
Killarna sjöng i baksätet
"backa backa bilen"
jag såg ingen väg bara vitt
 
men jag klarade det
(tjohoo jag är bäst?!! ;))
 
Annars är det snart lucia
vi tränar lucia sånger hela kvällarna här hemma
jag och grabbarna
mycket vackert låter det
 
sant
 
nu ska jag vara tant och gå och lägga mig
 
 
eller ja snart, ska bara sitta här framför brasan en liiiten stund till.
 
 
 

läskigt idag

sitter och småhatar för mig själv..
ska behöva köra bil imorgon också...
hatar inte att köra till jobb för att det är jobb
utan för att det är totalt idiotiskt att bege sig ut och köra..
körde hemifrån halv 7 imorse, vart framme på jobb halv 8
satt på helspänn hel vägen och höll andan i varje driva
gasade och försökte hålla bilen på rätt köl.
Hela dan tänkte jag bara på att jag skulle hem också.
Hoppades på att vägarna skulle vara bättre..
men icke,
Tyckte det vart mycket värre hem.
Fastnade nästan på vägen är hemma
och krockade nästan på väg från jobb till dagis.
Kanske dax att skaffa pansarvagn.
Bilen är i vart fall packad med skidbyxor och vinterstövlar
xtra tjocktröja och vantar till mig och killarna.
jippie jag älskar vinter
ja det gör jag
men inte drivbildning och vandrande snö.

snö

Sitter i fotöljen framför basan med fötterna instuckna i ett par gäst tofflor/inneskor, vårt golv är förbannat kallt och Neo åt upp mina förra mys inneskor.
Jag saknar Neo.
Idag har jag även fegat fram på gatorna,
jag gillar snö och vinter så länge jag slipper bege mig ut på vägarna.
Vägen hem till oss vet jag inte ens om det är värt att kalla väg
, man får köra på känsla och gissa sig till vart vägen brukar ligga typ.


sjukt

Välkommen tillbaka kära sjukdomsperiod!
Jag vet många bättre sätt att fördriva tiden ska du veta.
Blev väckt av E inatt vid 20 över 2... skakandes i hela kroppen
berättade han för mig att han var törstig... så då fick han vatten, han skakade så han inte kunde hålla glaset...
Han berättade att det var kallt,
känner över honom,,,
Mycket varm.
Ner och rota fram termometern..
40 grader
lagom

Nu vabbas det

RSS 2.0