kaaaaallt

att vakna upp i ett 15 gradit hus är inte okej
så nu har jag och krille tjänat några vuxen poäng till
när vi erkänner vårt misstag och beställt olja.
Eller egentligen hade bara luftpumpen funkat som den skulle
så hade värmen i huset inte varit nått såhär stort problem....
eller om killarna inte hade klätt av sig sina kläder

wellwell
what to dooo

Idag ska det röjjas
och fixas
och ja baka tårta kanske :)

Kalas för mina goepågar imorgon ju!


ute i snön


Sötnötterna :)


  Edwin

    Melwin

1 år!

Idag är grabbarna bus 1 levnadsår rikare
vid den här tiden för ett år sedan låg jag och krille och sov
medans killarna kämpade sig igenom sina första timmar inne i sina kuvöser
om ungefär 1 timme var jag inne och tittade på mina pyttebebisar som gömde sig bland alla sladdar
inne i de varma plastlådorna
(visst jag hade varit inne lite snabbt när jag fick lämna förlossningen också....)
Sen kämpade vi allihop i 5 veckor inne på sjukhuset!
& tänk att det gick, de klarade sig, De fyller idag 1 år!

fantastiskt!


Julafton 2009

sista kvällen

sista kvällen som 0 åringar

godnatt mina små killar
imorgon blir ni stora!!!







skrämmande

brasan tände sig sjäv här hemma
och det är ju lite läskigt
Killarna fyller 1 år imrogon
det är också lite läskigt
när krille snackar spöken och monster
på kvällen så är det mycket läskigt



:)))

efter att igår haft the children from hell
har jag och min käre K idag
fått tillbaka våra änglalika barn ;)) haha
eller dom är iaf änsålänge glada och trevliga
och det kan man ju stå ut med :P

.......

tviitviitvii
för denna natten
först kunde hon inte somna
sen vaknar M
och inget funkar för omsomning
efter 2 timmar lyckas han väcka sin bror
tillslut somna båda om
klockan 7 vaknar E
då går K upp med E så jag ska få sova
N springer in och ut ur sovrummet
jag får spel
Stänger dörren
thiing jätte inte kan somna om..
M vaknar
Jag sätter ut han i köket
Stänger in mig isovrummet igen
och lyckas somna om ett litet slag
nu sitter jag här
och känner mig som en omummifierad mumie 

18/11

Sitter och väntar på att telefonen ska ringa
eller sitter och väntar gör jag väll inte utan jag håller
på med väggarna här i vardasgsrummet samtidigt :)

Killarna sover
fast vaknarnog när som helst.

Det är kallt i vårt hus idag
känns som det står ett fönster öppet på vid gavel nånstans
får nog öka på värmen på luft/luften.

hmm ja det blev nog inte mer intressant än detta

eller jo

den 31/1-2011 står jag och rör i grytorna igen!

onsdag?





tråkdag
ska snart till jobb
och prata comebacken efter årsskiftet
sen ska det fortsättas i vardagsrummet
det ska vara färdigt till den 28e när vi firar grabbarna bus
skönt att ha en deadline iaf :)

nä jag får väll ta och slänga på ansiktet
och ta på mig nått ordentligt

kan ju inte vistas utanför tomten klädd hur som helst ;)


,,,,

måndagar är nog tråkigaste dagen på veckan
iaf när man är hemma...
har precis vant sig vid att krille är hemma
sen vips är han tillbaka på jobb igen..

Idag sitter jag här med systers hund
min (gnälliga) hund och mina 2 underbara pågar :)

Nu ska jag tömma ut det sista ur vardagsrummet
tänkte jag
sen ska jag faktiskt ta mig ut till postlådan
(som faktiskt är dagens höjdpunkt... ;))
och hoppas där kommit något kul till mig!!!


Vi fick inflyttningspresent (såhär lite i efterhand)
av mamma&markus i helgen
ett överkast till sängen!!
wihoww det har vi velat ha ett tag och nu har vi ett!!!
jippie!

så nu har jag svamlat klart



måndag igen

sitter här i mitt halvspacklade vardagsrum
 enda anledningen till att jag sitter här är för att det
är här vi har internet :)

Så nu bor vi i en etta med ovanvång 2 badrum och kök :P
hihi


:)




no word no words

då börjar vi!




Tapeten ska ner i vardagsrummet!
och jag lever mig själklart in i rollen :)!!

sovmorgon?




mm det fick jag i typ en halvtimme
sen tyckte hunden(!"!!) att jag skulle gå upp,
 kraffsar upp dörren och in och upp i huvudet på mig,
jag ´svär lite och vänder på mig,
då springer han runt sängen och ställer sig på krillessida och tittar och skäller lite
på mig....
jag ger upp och går ur sängen.
Han ville tydligen ut och bajsa.....



Majsvälling

Igår började vi "lugnakillarnasmagarmedmajsvälling kuren"
Det började bra med att dom sov från 19 nånting till 04 inatt,
jag struntade i att killarna inte ska få nått att äta på natten och gav dom varsin flaska majsvälling till,
jag försökte inte ens med nått annat, behövde sova....
sen sov vi vidare till 7, då ville killarna upp, det ville inte jag.
K gav lite mer välling sen stack han, jag lyckades hålla kavr dom i sängarna till 08, sen blev det tråkigt där
så vi fick gå upp :)

Så det har varit en godkänd start!

Neonatal besöket gick bra!
Dom hade gjort ett litet väntrum(i ett gammalt soprum) till de som skulle
in i återbesöksrummet så vi slapp sitta och vänta i korridoren!
Killarna fick godkänt och nu ska vi inte dit försen om 8 månader igen, fast då ska vi träffas nere på barnmott. istället.
Det blir förmodligen/förhoppningvis det sista återbesöket:)!!


Nu kaffe!

jobbigaste



jobbigaste killen på nätet har fått kändis på besök!

Neonatalbesök

Idag ska vi på återbesök på Neonatal!

Ser vi fram emot.

Det är dessutom exakt ett år sedan jag åkte in för
ännu ett tillväxtultraljud
och sen fick ligga i sängläge på sjukhuset i 2 veckor



This is me then (graviditets v29)


demon barnen Lenander

inatt har det varit ett helvete igen
De två små (demonerna)
sov från 19 till 21 typ, då vaknade Melwin.....
skriiiikskriiikskriiik, til sist la sig krille i badet med honom,
då vaknade Edwin
skriiikskriiikskriiiiik.
klockan 00.30 sov dom igen.
Vi gav dom ingen välling iaf.
00.45 blev jag irreterad på hunden som sprang upp och ner hela tiden
och smög efter och kollade va f.n han höll på med.
Han åt upp vår mjukost som vi glömt framme i allt skrikkalabalik.
Så han fick vatten och kom inte längre än till hallen sen, för skule det vara att hans mage reagerade på det,
ser jag hellre att han spyr/skiter i hallen än springer in och ska göra det i hemlighet i killarnas lekhage eller liknande....

iaf sov vi alla sen till 7
jag drömde mardrömmar hela natten
har ont i huvudet

Om vi ska se nått positivt i det hela så är killarna just nu glada trevliga och lekande barn :)

bajs al'a översvämning

jappd et var gårdagen det.
Idag dagen har hittils flytit på utan några större insidenter

Blodpudding till lunch
jag tänkte ge det en chans
det var fortfarande inte gott
killarna gillade dock :)

Hunden måste kissa
brb


haodii im back

dax att börja ta tag i dagen kanske
så nu sticker jag igen



kräksköljmedel

Har vad jag trodde var ett bra köp,
(dvs, det luktade mums när jag sniffade på det i affären)
köpt ett sköljmedel som får
våra kläder att lukta kräk
och eftersom jag är så fruktansvärt snål
måste jag ju använda upp det innan jag köper ett nytt

Då var det morgon igen

Killarna ligger till sängs igen
efter en mycket dålig natt och en mycket tidig morgon.

sovrummet

 

en liten sneakpeak på vårt sovrum
"and yes i love it" :))!!!

ointressant

Vi har tråkigt här hemma idag
Hunden frös och fick komma in igen
efter att ha trasslat in sig i rhododendronbusken
Diskberget skall krympas ner till inget nu
och sen ska det minsann dammsugas.




såhär är det oftast:))


ibland är det såhär :)


då var helgen över

och den har varit ok

I fredes var det gåsamiddag
hela släkten var onykter
och tillsist körde vi hem
Maten var god som vanligt!!! :)

Killarna busar och river sitt tält hela tiden
riktiga små marrodörer ;)

Jag och krille har haft movieweekend
och sett höjdare
som

HOOK
THE FIFTH ELEMENT
& ROCKNROLLA

Alla dessa utan godis
men vi lyckades rota fram en påse nachochips
lite julmust och sist men inte minst satt krille och mumsa i sig sardiner..... :S





Resultaten från gårdagen

Var inte helt säker på om det var  1års kontroll eller 10 mnaders check
igår på BVC,
Kan nu berätta att det var 10 mnaders check.
Killarna var hur bra som helst

vikt &längd
M : 9670gram, 74cm
E : 9950gram, 74cm

Fick tillsägelse att klockan 4 inte var ok tid att ge välling, utan helst inte innan halv6-6.
Det kunde tydligen fösämra tillväxten om det åts på natten efter 1års ålder.
Herregud jag gör mitt bästa kan liksom inte trolla.
Innan var det flera gånger per natt, och att jag nu lyckats att iaf få det
till att endast vara ett ca klockan 4 ser jag som ett stort framsteg.
wellwell bara at fortsätta kämpa på helt enkelt!



dagen idag

kommer innehålla

BVC besök
& förmodligen ett besök hos Therese,
vill ju gosa liten mini bbis :)
sen ska vi gå igenom kläderna jag har
och de ska få lite om de vill ha!

Det är ju inte som urvuxna kläder är en bristvara
inne i skrubben ;)

Dock finns det ju vissa guldkorn som man vill spara
och lämna vidare till syskon och dylikt :)

De minsta kläderna har jag lagt undan i killarnas Neonatal låda,
där ligger även pytteblöja, sjukhusrapporter, tidningen vi var med i,
boken vid deras plats & liknande :)

Fast började frysa igår och har fått sova fullt påklädd, har fortfarande inte fått upp
värmen, blir inte det bättre så tänker ja inte åka till Therese, för om jag skulle vara sjuk så vill jag ju inte att bebis ska bli sjuk.

Wellwell
dax att ta tag i dagen!!



Bild från förra trädgården i somras.

Neo är skum

han är helt på sin vakt men det är ju inget där.

idag blir det iaf kassler till middag, det är ungefär det ända jag
kunde hitta i vårt tomrum till frys ;)
hur denna ksaller skall tillagas vet jag inte än
det är det jags ka ta tag i nu

tjing!

Hjälper till med tvätten!



vill bara påpeka att låten i bakgrunden inte är vad jag skulle kalla ett bra musik val

gårdagen !

Massagen igår var överskön!
Så skön så jag bokat in en ny den 1 december :)
Nu ska det minsann lyxas!

Melwin har varit orolig inatt,
lite mindre majskrokar nästa gång fader ;)
Annars hade dom haft det mycket bra hos sin morfar!

Linn har blivit flyttad på till sin lilla lägenhet
som var fin men måste vädras ur
då det luktade askfat!

Killarna har efter 11 månaders träning lärt sig säga mamma
nu låter det mamma mamma mamamamamamamam
hela tiden :)

me like!


Massage!!

idag ska jag på helkroppsmassage!
det ska bli så himla skönt!
Sen flyttar linn idag också,
det ska också bli skönt!


RSS 2.0