Min dag idag :)

Fick härromdagen en jättefin
cykel/joggingvagn i morsdag present
den blev jag jätteglad för!
kom hem från jobb så sitter M&E och gapskrattar i den mednas
K släpar vagnen fram och tillbaka i köket :)
På bordet låg 2 st cykelhjälm strl liten :)

KOm hem från jobb idag
och fick minsann ännu mer
2 helt underbart fina
egengjorda
Teckningar med ditklistrad pappersram
signerade M&E

Då ville en tår smyga sig ut
men chi fick den jag höll tillbaka :)

Och dessa ska inte upp på kylskåpet
de ska ramas in och upp på väggen

Första teckningarna =Sparas :)



PhilipsSonicare HealthyWhite

Nu ska jag buzza nått nytt
denna gången handlar det om
PhilipsSonicare HealthyWhite



berättar mer när den ankommit!

svart och vit frukost :)



Edwin



Melwin

ont

Idag har jag ont i ryggen
jätteont
det gör ont när jag ligger
det gör ont när jag sitter
och det gör ont när jag står
vet inte vart jag ska ta vägen så ont jag har

och inte kan man förklara för killarna
att mamma har ont

tydligen är det ett smygande ryggskott jag åkt på
det trodde sjukgymnasten iallafall
dit igen om 14 dagar
hon hade ingen ledig tid innan..

nu ska jag äta panodil


finally

Idag ska jag till sjukgymnast
hoppas han/hon/den kan göra underverk för min rygg
jag är redo för förändring
hoppas min ryggmuskulatur är det också!

....-.....-

Krille sitter bredvid mig nu
och läser allt jag skriver
=
Jag får prestationsångest
och vet inte vad jag ska skriva
så nu ger jag upp


Hejdå

Morning

Srtr vid köksbänken
av alla ställen att vara på såhär en lördag morgon
så hamnade jag här

än har det int ehunnit hända så värst mycket
lite skratt
lite grått
lite bajs och lite kiss

Lördags frukost
=
jag och grabbarna bus delade på en mannafrutti
det var gottit :)

nä om man skulle ut en runda i trädgården med killarna


ps
har börjat med nått
nytt på Mewin
aka Klätterapan
varje gång jag ser honom klättrandes på lådorna
säger jag nej
sen lyfter jag bort honom och sätter honom mellan kylskåpen
nästa gång han går dit
lyfter jag direkt bort honom till kylskåpen

funkar änsålänge rätt bra
:)

Trevlig Lördag på er !!!

dag 13- den frisyr jag trivs bäst i

jo men då får jag svara långt
upp i totte klart och sen iväg
dra lite med plattången klart sen iväg

fast jag passa i det jag har nu med
när jag fixar till det
och håret är på sanna humör
kräver bara en jädrans massa jobb

Dag 12 - I min handväska

hade jag gjort denna för en månad sedan hade jag inte haft nån handväska
nu har jag inte heller en handväska
men en axel väska
så vi går väll igenom den

Nycklar hem och till bilen
Snytservetter (bra att ha)
gamla kvitton (typ 100)
Jobbidentitetskortet
massa kort - typ körkort, bankkort, coopkort osv
lite grus på botten
och mobilen när jag är iväg
oj en halv skumbanan med!

This is my life

Igår var första dagen killarna killarna skulle ha heldag på dagis
det gick sådär
Krille blev uppringd vid 14= feber

bara till att gilla läget

nu får de vara hemma veckan ut så kör vi på igen nästa vecka

Annars var det en lång dag igår
upp 6 iväg 7 börja jobba 8 (riktigt skönt att jobba btw)
slutade jobba vid 17
Hemma vid 18
in till Landskrona och möta bror på Citygross
för pappersöverlämning
och motangande av översöta shorts till grabbarna grus :)
Hemma igen vid 19
E vaknar första gången
Välling och omsomning
21 jag och K bestämmer oss för att strunta i att kolla prisonbreak (som vi kollar igenom nu)
och istället gå och sova
21.30 E vaknar för andra gången
temptagning och alvedon
väck med täcket , hello påslakan
omsomning
22 godnatt
23.27 E vaknar för 3dje gången
Plasksvettig (feber godbye) liten kille får sova hos/på sin käre mor
00.02 E får äran att ligga bredvid istället
02.13 M vaknar, mamman gör välling (de fick inget alls innan läggdax då de var för trötta för att orka äta)
E föflyttas till sin egen säng ; gillas inte av herr E
02.45 vi somnar om alla 3
06.05 Vaken E igen, jag puttar upp K som endå ska jobba, jag vabbar....


Ett dygn i familjen skum :)


Bus :)


Dag 11 -Mitt arbete

Arbetar som kokerska
på ett sjukhus i södra sverige.
Ett väldigt både stressigt och lugnt arbete
Tungt är det, det ska man inte dra under stolen med
men det kunde varit mycket värre

Vitklädd på över och underkropp
svart mössa på huvudet
och svarta svarta arbetskor på fötterna


Dag 10 - det här hade jag på mig

den

30 juli 2010





Dag 9 - En perfekt helg för mig

Lagom varmt
lagom blåsigt = inte vindstilla men gärna en lätt bris
Soligt
friska barn
glad krille
Inga folk
bara vi
glada och nöjda barn
god mat
massa godis
lite vin
kanske en liten utflykt

osvosv

:)

En Tvillingförälders 10 Budord

Vill börja med att skriva att det är inte jag som skrivit dessa  men de är så jäkla bra och överstämmande med verkligheten så jag var tvungen till att låna dom lite :)
Hittades i en tråd på Familjeliv
Enjoy!!
  1. Du skall icke köpa olika sorters bebisstrumpor, EN färg, EN modell - annars får du ett helvete
  2. Du skall inhandla kjol eller byxor med VÄRLDENS STÖRSTA fickor till dig själv - ty du kommer alltid ha famnen full (en nappflaska, 8 nappar, en matningssked och en mobil MÅSTE få plats. Minst.)
  3. Du skall icke räkna med att ha fina kläder. Om ni är på fest, ha på en kofta till barnen är i säng - sedan kan du ta av spyor och barnmat och visa en tjusig top under (visserligen med en V-formad spyfläck där koftan delade sig, men lite får man leva med)!
  4. Du skall äta ditt dagliga bröd när du KAN - inte när du VILL (för då får du inget)
  5. Du skall sminka dig i en optimal ordning så att du inte ser koko ut om du blir avbruten och sedan glömmer eller inte får tillfälle att göra klart (börja förslagsvis med concealer på påsarna under ögonen)
  6. Du skall icke vara lyhörd för dina barns behov. Du skall istället göra ett schema för när det är OK att ha olika behov och följa det. Annars kommer du aldrig att räcka till. Äta och sova gör de på bestämda tider, inte när de verkar hungriga eller trötta. (Och du kommer att märka att de blir synkroniserade och urnöjda med detta! Det tar bara olika lång tid att komma dit).
  7. Du skall aldrig tänka i rättvisetermer när det gäller tvillingbebisar. Får du tillfälle att gosa och pussa på en av dem - GÖR DET! Ha inte dåligt samvete för att din andre guldklimp under tiden får ligga själv på filten. Nästa gång är det han som behöver dig 100%.
  8. Du skall icke lära dina barn att vagnen rullar när de sover i den. Jätteskönt att gå ut att gå ibland men den tiden de sover kan vara värdefull att ha till annat också. Typ sova själv.
  9. Du skall icke köpa ETT paket blöjor, NÅGRA burkar barnmat eller ETT paket välling. Du ska köpa så MYCKET du någonsin kan bära och lägga upp lager som är enorma. Ty annars får du tillbringa lika mycket tid i affären som hemma.
  10. Tänk gärna på vilodagen, du kommer definitivt att helga den. Men den kommer inte.

dag 8 - mina passioner

polly
kaffe
sjömansbiff
musik
massa musik

äh jag vet inte

sjukstuga.

Tur att iaf en sov bra inatt
så man fick nån timmes sömn sammanlagt..

Överhettat barn ala 40 gradig feber
med rossel andning
och hosta
är mindre kul

Framför allt när den känns nästintill omöjligt att få ner

jag mår inte heller bra
känns som en kul dag detta


sjukstuga

Klocka halv ett idag sa det pling i telefonen
det var dagis
han i robot tröjan hade feber
Dvs Melwin
körde ner direkt
och javisst
en liten glansögd kille väntade där på mig
båda ville upp i famnen
men det gick ju inte
väll hemma blev det rakt i säng
M sov inte så mycket
E sov en stund

Eftermiddagen var gnällig
rent av skit jobbig

En slö och hängig snorig hostig Melwin
som var tröttare
än tröttast men inte kunde sova

En snorhostig Edwin
som också ville vara i famnen
inte gårunt själv och tråka

Tv funka inte
Vatten blää vem vill dricka vatten

Saft
hmm ja jo det kan jag dricka
GEEEE MIIIGGGG MEEEEEEER!

Nu sover båda
se hur länge det varar

M kunde inte somna i sängen heller utan fick gå ut och
lägga honom i vagnen
snark på 2 röda

Inte kul med massa feber


Dag 7 - Mina bästa vänner

Har några få guldkorn
och en hel sandsäck med grus


Emelyn är den enda jag kommer nämna vid namn
resten hoppas jag på att ni vet vilka ni är

Emelyn-


Har funnits i mitt liv sen vår/sommaren 1985
då var vi små
jättepyttesmå
Nu är vi några år äldre ;)
Emellanåt pratar vi inte på ett tag
sen pratar vi flera gånger om dagen

Vi är dåliga på att träffas
fast det känns som vi träffats precis!

vad hade jag gjort utan dig?




Fina :)



Smile!!!



hittade den!

Jag hittade telefonen
den låg ner tryckt bakom ett element i köket
jättelätt att få ut därifrån.... :P


Dag 6 - Min dag i detalj

Kanske lite dumt att skriva detta inlägg
på förmiddagen menmen

Har sparkat upp K ur sängen
Bytat till rent på killarna
Gett killarna lite yogurt med havregryn
Torkat killarna i huvudet
Borstade tänderna på oss alla 3
virade in håret i mitt ständiga hårband/sjal
Tok letat efter killarnas skor
då jag bara hittade en sko till 4a fötter
Fann skorna
Bar ut killarna en och en till bilen
Hälsade på Grannen
Krånglade ur bilen från uppfarten
Krokade lite med soptunnan
då jag ställt den andra bilen så dumt så jag kom inte ut
Svor lite över att jag inte flyttat den andra bilen
Körde till dagis
gick in och lämnade killarna
Körde hem
Hittar inte min telefon
när den är hittad ska jag köra och hämta ut ett tradera paket
och in en runda på citygross och köpa blöjor

Nu ska jag koka mig en kopp kaffe
sen tokleta vidare efter mobilen
som Melwin gömt
Tack Melwin ;)



Gungning med mormor i trädgården :)

Dag 5 - Min kärlek

Min kärlek
ska brinna

och ja den strålar
även!!




föresten åt vi lunch ute
idag
Skink & grönsakspaj
stog på menyn :)

Dag 4- det här åt jag idag

Manngrynsgröt
smörgås
kaffe

Kycklingfile
potatis
råkost
lite sås
och kokt grönsak
vatten till det ja

Kaffe
fattigariddare ala catarina

och nu snart ska jag och mina kära söner dela på en omelette :)


Dag 3 - Mina syskon

ja just det
ett gäng sådana finnes ju

Ska vi ta i ordning?
dvs åldersordning..

Linn aka Limpan en tjej i sina bästa år
rätt så exakt 2 år yngre än mig dvs om några dagar fyller hon 24 :)


Emil - förgrömmade unge
hoppetossa med rytmen i kroppen
Född 1991 och har fått stå ut med både det ena och det andra
från sina kära storasystrar.. :)



Vinzent aka Vinnie
Kom till världen en vinterdag i slutet av 1993
En kille om tidigt fattade sig på datorer
blev satt framför en en dag och kom aldrig därifrån ;)


Izabella aka Bella
tittade ut 1995
Har fötterna på jorden
och är söt som få :)



Zabina aka Bina
Gjorde oss sällskap
hösten 1997
Är förtillfället lite fjortis/emo
Alltid minst (for everanever)
just live with it darling ;)






Dag 2 - Min första kärlek

Men shiet de vet jag ju inte

Kan vara Jonas C som jag var över hemligt förälskad i i 6an
då vi hade tyskalektionerna mitt emot 7orna på Linåkerskolan
det kasnke
Men det kan också ha varit Ante P, Micke S eller nån annan från Centralskolan
fast vad vet jag
Har minne värre än en guldfisk

Väntavänta det kanske var Micke (pappas kompis son)
fast nä vi var nog bara minibarn kompisar


Kanske var jag kär i Emelyns storebror
fast det kommer jag inte ihåg

Mina stora kärlekar just nu och för alltid är
iallafall Melwin & Edwin!

Icke att förglömma Kristian - Jag älskar dig 


Dag 1- presentation av mig själv

Är en en liten flicka på 26 år + nån liten månad
Mamma till Tvillingpojkarna Melwin och Edwin
Kokerska i sjukhuskök
Gift med Kristian
Bosatt i skåne med kossor som  granne på sommaren :)

Är totalt värdelös vad gäller städning
eller jag vet ju hur man gör men jag tycker det är fruktansvärt
tråkigt och sitter hellre och glor in i en vägg!
Tvätta är jag däremot bra på men inte på att vika in det i garderoben ;)

Älskar skor men har nästan aldrig råd att köpa några
är en slösare som försöker att spara
älskar Polly (du vet godiset)
och är inte direkt bäst på att baka men en god försökare :)

Första intrycket folk brukar få av mig (irl)
är att jag är en näsan i vädret människa som alltid är sur..
De intrycket är fel
vilket de flesta brukar märka rätt snabbt
Är glad och lite dum i huvudet (haha)
fast egentligen ganska smart i hemlighet


Har lätt till tårar och bölar till nästan allt
både när jag har skitkul eller är jättearg!







bloggutmaning :)

tänkte testa mig på denna :)

Dag 1 - Presentation av mig själv.
Dag 2 – Min första kärlek.
Dag 3 – Mina syskon. 
Dag 4 – Det här åt jag idag.
Dag 5 – Min kärlek.
Dag 6 – Min dag i detalj.
Dag 7 – Mina bästa vänner. 
Dag 8 – Mina passioner.
Dag 9 – En perfekt helg för mig. 
Dag 10 – Det här hade jag på mig
Dag 11 – Mitt arbete.
Dag 12 – I min handväska.
Dag 13 – Den frisyr jag trivs bäst i.
Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
Dag 15 – Mina drömmar.
Dag 16 – Fula ovanor.
Dag 17 – Min favoritresa.
Dag 18 – Min bästa födelsedag.
Dag 19 – Något jag saknar.
Dag 20 – Den här dagen för precis ett år sedan.
Dag 21 – Min önskelista. 
Dag 22 – Det här upprör mig.
Dag 23 – Något jag önskar att jag gjorde mer.
Dag 24 – Det här får mig att gråta.
Dag 25 – Min skoltid.
Dag 26 – Mina rädslor.
Dag 27 – Min favoritplats. 
Dag 28 – Mina favoritskor.
Dag 29 – Mina ambitioner.
Dag 30 – Om jag blev tvungen att byta utseende med någon, skulle jag byta med..

dag två avklarad!

jodå pluttarna gillar dagis!
imorgon ska de minsann sova middag där också
men det borde inte vara några problem det heller
då de nästan satt och somnade vid lunch bordet idag
båda två :)

Det var så skoj imorse
de kände igen sig så fort vi kom till grinden
jätteglada blev dom!

Känns bra detta!


första dagen avklarad!

Så då var första dagen på dagis avklarad
det gick galant
de sprang rakt in direkt båda två
struntade totalt i oss

Käkade lite sand
trillade på huvudet
åt massa lunch
och sen åkte vi hem

De däckade direkt här hemma :)

Imorgon ska vi på det igen!

dagis dax!

dax att gå och sova
imrogon är det dax för
den första dagisdagen

Inskolning here we come!!!

RSS 2.0