DagensLunch!

blev kycklingpytt på resterna från igår :)

Som  ni ser tyckte killarna det var jättegott
och älskade att kunna sitta och äta själv!
Nu ska jag städa köket :)




(och är inte vårt köksbord bara snyggast ;))

Kräkfest

HUnden körde kräkfest ala Neo igårkväll
En stor kladd hamna i soffan (suck)
den upptäckte jag såfort jag stack näsan utanför badrummet och duschen.
Krille fick äran att ta upp den
sen började lilllvovven hulka igen
jag snabbt som fan
börjar dra på hunden mot ytterdörren
han klarade till hallen sen kom det en kladd till
sen gick han ut och spydde lite till
trevlig hund vi har (:D)
hihi

nä nu ska jag tvätta soffklädsel!

(han mår bra nu som ni ser)


nattinatti

glömde bort hur mörkrädd jag är
när jag satte på lite supernatural
men nu kom jag på det igen
hoppas killarna sover bra inatt
så jag inte behöver springa runt i huset inatt....

sömnlösa

inatt hade jag killar som inte ville sova

idag har jag killar som inte vill sova

förhoppningsvis har jag killar som kommer sova
hur bra som helst inatt

plommonsylt!



Resultatet!
får vi se hur det smakar en annan dag!



I den andra burken är det äppelmos!

så jag och limpan har vatt väldigt effektiva denna förmiddag
tycker jag nog ändån :)

linn svämma dock över vårt kök
då hon tyckte det var viktigare att dansa med Melwin och Edwin (och mig)
än att stänga kranen i köket ;)

haha klant

Plommonsylt

600gram socker
1kg plommon
0.5dl vatten

Koka plommonkärnorna med vattnet
ett litet slag
plocka sedan ur plommonkärnorna
och häll istället ner plommonköttet och sockret
låt koka ihop sig
och slå sedan upp i  burkar


rubrik



En sjuk Sanna (det vill säga jag)
& en ursöt Melwin



En övergullig Edwin :)

Storshoppar'n



Melwin & moster Linn drog iväg på äventyr!

en riktig liten husmor

hihi

har kokat ihop lite äppelmos
duktig jag är
har tillomä lyckats förstöra
en gryta :)

funderar på om jag ska göra lite
plommonsylt/marmelad med
men jag har inte bestämmt mig än
kan vara så att jag är alldeles för lat ;)


att vara sjuk

är i sig ett rent (tolkas hur man vill) helvete
att sen vara sjuk och vara mamma är ännu värre
och för att göra det ännu lite värre (ja vi går åt det negativa hållet med detta inlägg)
så är det ett sjuhelvetes fanskap att vara sjuk och mamma till 2 sjuklingar samtidigt
tur små killarna är rätt pigga iaf när dom är sjuka
annat är det ju med mig
och att göra rent spjälsängar och småpågar varje morgon
är väll en mammas dröm?
det är ändån rätt tur att limpan är här
tyvärr mår hon inge bra hon heller..

lördagen spenderades sovandes på en madrass i vardagsrummet
mellan klockan 13-16 (gick upp ur sängen vad 9 snåret)
sen somnade jag på soffan igen vid 19 när killarna (som förövrigt fick gå och lägga sig 18 då de inte heller mår bra)
somnat.
klockan 21 gick jag över till sängen och där sov jag sedan till 8 imorse
(iofs bytt 3 bajsblöjor inatt)
då killarna ville upp!
och känner mig något piggare
hatar feber
hatar kräk
hatar blää bajs

nä en alvedon på detta kanske



tröttsamt kräk

natten har spenderats vid toaletten
eller totalt skakandes,frysande och fruktansvärt illamående i sängen
usch vad jag ogillar att må magkass
frossa och magkass is the shit

syster och jag



2 visdomständer fattigare

tog bort dom igår
det var inte najs
det är fortfarande inte najs
men nu är de väck

vart på bvc igår
killarna fick gjort sina boeltest
det klarade dom självklart med bravur
sen blev det vikt och längd som vanligt
hon skrev in  fel i E's journal
skrev att han vägde över 10kg
och det gör han verkligen inte
han väger typ 9 kg
har inte bvc böckerna framför mig så
kan inte skriva några direkta siffror

annar skan jag berätta att
jag tagit isönder mitt hus  lite
eller ja iaf vasken
sen tog krille i sönder den andra vasken bara för att det
skulle bli lika ;)


mitt i natten inlägg

tittar in en snabbis
ska gå till min nattliga vila
om några få minuter
sitter nu här i mörkret och filosoferar med syster
hon har redan lagt sig tillrätta under sitt täcke
och vovven hennes har också lagt sig tillrätta i sin korg
min lille vovsing hoppar snart till kojs han med
ohh vad jag är trött
och fyy sicket b inlägg detta blev
enjoy!

smokey

tror på allvar att jag är på väg att bli deppig
eller så är jag redan deppig
skulle nån se mig med en cigg
(nej jag har inte dratt ett bloss på över ett år)
så var goda och påpeka inte detta
men tankarna drar dit ungerfär nonstop
när jag mår såhär
vil bara sitta ute på trappen och röka
och bara sitta där och stänga av
och jag vet att det är dumt att röka

men jag är trött
lättirreterad
och blää
orka
sen har jag mensvärk också
kan det vara ett släng pms kanske?

Tur jag har alla mina killar!
Iaf när dom är gladfisar :)


plankrumpa

gör lite små ont i stjärten (som det så fint heter)
när man sitter såhär på golvet
skall nog förflytta mig till soffan
och titta på Idol
(vi har kopplat in kanalerna, se hur länge vi har dom kvar denna gången)
fast det kan jag bara gör om Krille forsätter pilla i garaget
hoppas han fortsätter pilla i garaget ett litet tag till

Vi fick en välkommen till byn (?) blomma av en granne idag, det var jättegulligt och snällt tycker jag :)



Blodad tand

sitter med systers hund i knät
och försöker se datorn
Edwin stod på huvudet innan
det blödde, får vänta och se
hur tanden ser ut sen när han vaknat
och är på lite bättre humör
Mina killar är inte alls
på bra humör typ 15 gånger om dan
jag är trött
vill få det klart och färdigt här
sen vill jag har gungor att hänga upp i trädgården till
killarna
och en söt liten köksradio vill jag med ha
och vara pigg

lite bild (typ 2)



Melwin och Kira på översta
Edwin på den andra

godsöndagsmorgon!

Har haft en barnfrinatt
killarna fick sova hos sin mormor
jag och krille somnade till en film på soffan
sen vaknade vi 8 iallafall
men nu vet vi att det går
och vi pallar trycket som det så fint heter :)
(iaf en natt)
det sista i påarp huset ska tas idag
vilket är ett rum ungefär
hälsade på lite grannar igår
jo men detta ska nog bli bra!

nu återgår jag till kaffet
innan dages bravader sätter
igång på allvar!

Nu är jag hemma :)

Sitter i mitt hus!!
På limpans jättesnabba (?) internet
Här finns en diskmaskin!
här finns hem underbar utsikt
här finns nu mitt hem!
vi ska till påarphuset och städa sen
det är mindre kul
sen ska det fortsättas med att göra det hemma här!


Förtidsröstat

Idag har jag röstat
så nu är det klart och
jag behöver inte stressa iväg till Påarp
den 19e.

det var som att rösta precis som vanligt
'bara det att dom la ner mina röstkuvert
i ett stort kuvert som skickas till mitt valkontor
(fast nu röstade jag förvisso på mitt valkontor)
för räkning den 19e!

gräsmys :)




Imorgon :)

New house here we come!!

RSS 2.0