söndag

Idag har vi varit hos mamma och ätit riktigt god mat! Lamm och potatisgratäng!
Sen gick vi ner till piratlekplatsen på gröningen så killarna fick springa av sig lite!
Fast det bästa med denna söndagen är nog att det är ledig måndag imorgon!

picture tHis


Långfredag

Idag är det långfredag.
Vad dom ska vara en lång och tråkig dag.
Vi har bjudit hit och ska minsann rök/grilla, det ska bli himla trevligt:-)
Så barnens kusiner med föräldrar kommer och fördriver denna långfredag med oss! Nu ska jag försöka lägga in nån bild , fattar inte riktigt hur man gör från telefonen....
GLAD PÅSK!

Vårt påskris :)


Soliga söndag!

Just nu tillbringar vi en stund i soffan ätandes banan,
inte helt fel med lugnt bananätande såhär en solig söndagsmorgon!
 
Igår var vi en runda hos svärfar och Liza :)
De bjöd på supergoda viltbiffar och ugnsrostad potati/sötpotatis!
Smaskens!!
 
Killarna somnade sent och det resulterade i att de vaknade kvart över 7 idag!!
yey sovmorgon!!!
 
 
Vi fick hem vår halva gris igår..
nu har vi gris i hel frysen.
Faktum är att det är det ända vi har i frysen
,
förrutom 2 matlådor och 2 kylklampar...
inget annat får plats ;)
 
nä nu ska jag återgå till kaffet!

Utkast: Mar. 23, 2013

Lördagen började tidigt... mycket tidigt.
Klockan 7 vart jag och grabbarna ute och samlade spretiga grenar till påskris,
Sen gick vi givetvis in och pyntade upp riset med fjädrar.
Mycket tjusigt blev det:-)
Nu har vi precis trätt varsitt pärlhalsband gjort på gammalt sönderrivet örngott då har inte hittade nått annat.
Solen skiner:-)
Happyday!!

yeyy

Då vart det fredag!
Behöver jag skriva mer?

ojdå rubriken glömde jag visst...

som vanligt är det allt förlänge sedan jag skrev något här..
och vem ska jag skylla det på?
förmodligen mig själv men hur kul är det?
 
grabbarna bus har varit sjuka heeeela veckan
= jobbat mindre
ja eller jobbat mindre på jobb och istället jobbat mer hemma.
 
Det pratas massvis här hemma nu!
Häftigt är det med alla ord och meningar som bara kommer
alla ord de helt plötsligt bara kan
och alla nya sätt de kan utrycka sig på!
 
Hur de diskuterar med varandra och vi runt om fakiskt hänger med i vad de pratar om!
 
Idag skulle jag hämta in ved
för som vanligt är det kallt
vintern tar aldrig slut
och det bara snöar hela tiden
 
det resulterade i ett hejdundrandes ont i ryggen
ja eller ryggskott
 
nä hejdå :)
 
 

RSS 2.0