Såhär en onsdagskväll

somnade tillsammans med grabbarna  bus vid 19
vaknade nu
åt en näve chips nyss
tror jag ska gå tillbaka till sängen
den var skön :)


Annars har vi jobbat idag

Killarna har dagisat

sen kom vi hem
ja jag och di tu små,

plockade varsitt äpple
och satte oss på tomtgränsen och tittade ut över dalen
och kossorna och lärde oss säga mu ;)
Killarna ville gärna äta halvruttna ner trillade plommon också
men som den perfekta mamma jag är
lärde jag dem att istället säga Öhe
och kasta ut dom i det höga gräset

fast killarna råkade kasta ut sin äpplen när 
det vart slut på plommon så vi fick plocka varsit nytt

när jag plockade äpple
plockade killarna råa tomater..
det tackade jag för
och bestämde att det var dax att gå in......

mina små grinchar :)

.......l.l.l.ll...

idag ringde tidningen mig
de fick ingen kommentar

06.45

längtar efter den dagen det ska få bli min tur att sova länge.

Pusskalas

Vi har pusskalas här hemma på morgonkvisten
mys

sen har vi fått tid till första "skol"fotograferingen :)
Grabbarna bus mina hjärtan
de är inte så små längre :)
bara lite ;)


hakuna matata

Killarnas 2 årsdag närmar sig med stormsteg
och jag har börjat fundera över vad de kan tänkas önska sig :)

Detta har jag kommit på ännsålänge

Lera
Duplo
Puzzle
Rutschkana
Duntäcken
3 hjulingar
Leksaksserviser med tillhörande låtsas matMåleri grejer typ kritor vattenfärg och stors block :)

äh jag vet inte

Tankar som går i huvudet iallafall :)

Vård av barn, ett barn, inte två, ett

Siiter här ehmma med Melwin,
Han har haft feber i 3 dagar nu
skickade iväg Edwin till dagis
Han klättrade på väggarna här hemma
vi har ju inte kunnat göra så mycket....

Att bara ha ett barn hemma är förövrigt rena semestern..
Jag hinner ju göra hur mycket som helst

Fattar inte vad folk som får ett barn i taget klagar över ;)

Nu ska jag städa övervåningen
för det hinner jag göra idag :)

Frackklädda gullisar!




Finisarna på Farbror Kims bröllop :)

pippi långstrump

det är killarnas favvo film
Pippi på de 7 haven :)

Annars är allt fixat inför lördagens bröllop
nu ska bara alla killars kläder hämtas ut imorgon
sen på lördag har jag 3 pingviner istället för 3 grabbar här hemma ;)

de kommer bli så fina
framför allt Melwin och Edwin
eller nä Krille kommer också bli jättefin

Förhoppningsvis räknas även jag in i skalan fin :)

För övrigt ska vi  nog idag kunna flytta in killarnas möbler i det som  ska  bli deras
rum när de lämnar vårt :)



Lördag

Jag börjar vakna ur min dvala
känner mig piggare och gladare
skönt

Idag kommer Emelyn
yey

killarna är laggda för att sova
det blir tidig middagslur när man tvunget ska gå upp
mitt i natten ;)

Själv ska jag städa
bla ska jag städa undan jord efter katten
frukostrester efter killarna
och svabba golven

Ikväll blir det bubbel!
mums!

bjhfytgdtfkugkhvfduyiyf2545

Idag har vi redan hunnit med hur mycket som helst här hemma
vi har badat i poolen
ätit vinbär och krusbär
bråkat lite
dushat
försökt sova middag men kom fam till att vi väntar lite till


snart ska vi ringa moster linn
och fråga vad hon har för planer idag

jag är trött och ska nog ta mig en kopp kaffe nu!

RSS 2.0