nattinatti

avslutar nu sovstunden i soffan med att gå in och
fortsätta min dejt med john blund i sängen ;)

måndag

då var det måndag
regnar fortfarande
och jag har jobbat

hade faktiskt gärna sett att det var lite
varmare för det blir rätt kallt på jobb....

Nu ska jag börja göra grabbarna bus klara för natten och sen tänker jag sjunka ner i soffan med gott samvete!

söndag bloody söndag

jag är dålig på att blogga jag vet
men just nu är det så mycket annat så jag orkar inte


Var på grisfest igår
det var regnigt geggigt och blött men gott
och trevligt
På förmiddagen hade vi varit i röstånga
där var det också blött och geggigt
K köpte på sig fler höns så nu har vi 7 hönor och en tupp

snart får vi ta inträde för att komma hem till oss
nån som vet vad ZOO i köpenhamn tar i inträde?? ;)

nu ska jag ta mig en kopp kaffe och gå upp och hålla min spacklande make sällskap när han fixar våra sovandes killars rum :)



tisdag!

Idag har jag besiktigat bilarna
Killarna var på stranden med Kikki under tiden
de gillade stranden
massa bada bada bada!

det får nog bli mer stranden för dom!

Ledig imrogon också sen är det slut på att vara hemma
back to dagis och jobb
ja iaf för mig och killarna
Krille har ju jobbat sen i måndes;)


rubrik

Edwin säger förövrigt "titta på den" hela tiden här hemma :D

Ensambarn?

Inatt har vi bara haft en liten kille här hemma
och det var Edwin!
Melwin fick åka och sova hos mormor!
och där har han haft det superbra fast sovit lite oroligt
och det är ju inte så konstig när varken mamma,pappa eller bror var där...

Edwin han somnade på 10 minuter här hemma
(och jag med precis bredvid honom...)

det var annat än de 1.5-2 timmar det brukar ta annars :)

wellwell jag får nog tillbaka mina långa läggpass lagom till 19 ikväll ;)



-------.---.-.-...----

jag hatar morgonen
jag hatar spcellt tidig morgon
längtar tills ikväll när jag kan gå och lägga mig

Fjällen piCs!




On the road!

oj här var det tomt
ber så hemskt mycket om ursäkt
men jag har haft bättre saker för mig ;)

Fick ett ryck i förra torsdan
och på fredan blev det bestämmt
och på lördagen åkte vi

Sälen var destinationen
endast lite mer än 70 mil bort
(Lagom med 19 månaders killar ........ ....... ..... ... )
Några felkörningar och trafikkaos i Göteborg
och ett antal timmar efter vi åkt hemmifrån anlände vi dock :)

Killarna löpte amok och förstörde hela lägenheten
eller nä  de förstörde inte men låt mig säga som såhär
all utsmyckning ställdes bort bakom stängda dörrar
All köksutrustning hade vi under veckan i fönsterkarmen bakom köksbänken
och toadörrarna höll vi välstängda :)

Nått som var positivt (visst allt var positivt men iaf)
var att killarna kunde inte öppna dörrarna där då handtagen var monterade högre upp än de här hemma!
De kunde öppna ytterdörren men det var den enda och den hade vi endån låst hela tiden så det kvittade ju!

Där vi bodde var vi ensamma
helt ensamma på hela området
Det är väll det som kallas semester?

Alone at Hundfjället ;)



gps?

Idag har jag varit i malmö
och hälsat på min underbara vän Emelyn m. familj
The husbands åkte och fiskade
och vi bytade blöjor, snakcade lite och hällde i oss lite kaffe :)


Nu ska jag och K titta på film
idag blir det 2012.


Morning!

idag blev det morgon tidigt
Iallafall för mig och E..
Den därade M är en riktig sleeper!
Tror det är dax att killarna går och lägger sig lite senare
kanske en halvtime eller nått
fast kan inte sitta här och lova för mycket
de orkar inte vara uppe hur länge som helst ju

inne på vecka 2 på semestern nu
Ska ner till Malmö och Emelyn imorgon
det ska bli skoj!

jaja återgår till kaffet!

ohhh spännande

Melwin har ingen kant på sängen inatt
spännande att se vart detta leder :)

såhär tidigt på dagen

morgonen började halv 6 idag iaf för mig och Edwin!
vi somnade iaf om till 7 då kom en liten Melwin uppkrypandes i sängen :)
Men inte dåligt att sova från 17 till 7, trötta killar!

Nu kaffe!


Tassimo T20

I love it!

Några minus är där dock
Det är Gevalia och inte Zoegas
börjar vänja mig vid gevalian dock
och det smakar helt ok!
Blir lite lite i kopparna tycker jag
blir i mitt tycke inte riktigt så mycket som utlovat
fast jag har å andra sidan inte kontrollmätt så det är mycket möjligt att det stämmer
och att jag bara är van vid att ha mycket mer i mina muggar..

Har hittat min favvo iaf
det är latte (såklart)
brukar mysa upp i soffan med ett (öl)glas kaffe
när kvällen börjar lägga sig
mums!

hittade dessutom billigt på Coop
så köpte minsann  på mig 2 paket till
se om det är samma pris nästa gång man är där så blir det nog något
paket till :)

summan av kardemumman är iaf + i kanten!
Gillar min Tassimo!

(Detta är ett Buzzador inlägg)
Vill du också bli en Buzzador?
Tryck på Buzzador och följ instruktionerna, eller ge mig en kommentar med din E-mail så skickar jag annan direktlänk till dig!
Ange Sansad som din tipsare!


oh happy day

Bustrollen är hemma igen
de hade haft det hur bra som helst



Idag har jag lite ont i huvudet fast det är knappt nått
och egentligen inte lönt att gnälla över

Nu ska jag gå och fixa kaffe och byta blöja på grabbarna bus!



today

Har barnfritt idag...
det känns konstigt...
fast bra!
Nu ska jag dricka lite
och grilla lite
och ha det kul lite
och sova lite :)

Gurksnack


FIN

So many good things come in pairs
lika ears and socks and panda bears
But best of all are setts of twins
with extra laughter, dubble grins

There's so much fun in having two
with twice as many points of wiew
so much alike, forever linked
and yet they're also quite distinct

they share a birtday and a name
but moods and tempers aren't the same
although at times they may dispute
their loyalty is absolute

from days of youth till life is done
it's one for both and both for one
we're all quite novel and precise
but special folks~God made twice




Dag 14-Vad hade jag på mig idag

Jo det ska jag berätta
att idag fick mina rosa mjukisbyxor
sig en sväng om (eller rättare sagt de svänger fortfarande)
Till dessa är jag barfota och har även på mig ett lagom fult linne!

men de e ok för jag har semester och det är skitväder ute!

Bustrollen


Edwin & Melwin!
ja jo dom är rätt lika!

RSS 2.0