das hus on das hemnet

huset ligger på hemnet!

idag skall diverse graderober och skrymslen gås igenom här hemma,
visning sker  den 6 & 8 juni!
här händer det grejer och dom hände snabbt!

hoppas nu bara vi får det andra!
kan se mig själv sitta där och dricka kaffe och röka en ciggarett
fast minus ciggaretten :)
titta ut över landskapet och bara njuta!

fast kan också se mig en vinter morgon ,bråttom till jobb och vägarna oskottade och okörbara,
spottande och fräsande och jätteirreterad...
haha fördelar och nackdelar!!

2 nätter utan vakning har vi haft här nu!
underbart!

snabbgenomgång





mycket konsentrerad.... :)


.............

vaknade 05:30 av mig själv
med tanken
-vänta nu här....

var såklart tvungren att springa in och kolla så killarna levde
det gjorde dom
M var vaken och redo för mat dessutom!
undrar om det beror på att dom inte hade llust att somna igårkväll
det pratades och snurrades mellan 19-22 därinne :)
hihi
sötnötter!


idag läggs nog huset ut på hemnet
sp0ännande!
hoppas!

punktstreckellermittimellan

usch vilken dålig blogg skriverska  jag är
men jag orkar inte skriva nu heller
sängen kallar¨.....


koppelfri

har kommit på att hunden dvs Neo
inte är så glad för att gå ut och uträtta
sina behov med koppel på,
så nu har jag bestämt
att varannan gång vi går ut är det
 med och varannan är det utan
gillar inte att ha han i trädgården utan
han lyssnar ju inte helt på en
där är ju så mycket spännande
vad han inte fattar är ju att spåret är precis bakom
haha men så fort garnnhunden skäller
så sitter han på trappen och vill in :D
Men han gillar oss och vi gillar han!


annars har det varit en super natt
fått sova ända till 7 och inget matande inatt!!
dom fick lite mat när vi gick och la oss
och wohow!!

har även lyckats äntligen att komma
in på försäkringskassans sida igen
det har inte funkat för mig på ett tag
men nu så ska jag börja anmäla om rikedomarna igen!

nu skall jag återgå till kaffet!

åhh

skrev precis ett super inlägg
det bara försvann
suck
jaja kaffet kallar!

di 3 små liven :)







får det vara ...



lite gröt kanske?
Enligt M&E är det bland det bästa som finns :)

NEO - The chosen one



Vår nya familje medlem :)

oj den skulle nog....

inte torktummlas
tröjan slutade
som en fjärdedel av sin forna storlek
haha
oj..

ja jag lär ju inte göra om det misstaget med den tröjan igen iaf :P

idag är det söndag mitt i veckan

har nyss busat med killarna,
dom gapskrattade båda två!
det var kul
så jag skrattade jag med :)

har annars tagit det lugnt idag
lagat till llite köttfärs och pasta pureé
fick dock inte den helt slät
men god blev den tyckte både jag och killarna bus :)


vadan detta?

inatt hände det nått
det må låte märkligt men så är det

killarna somnade vid 21
vid halv 3 inatt vaknade jag av att lille M
var lite mina pytte gnällig
jag matade dom :)
endast för min egen bekvämlighets skull
haha
nä M var letig
E sov men fick sig en slurk han med

hörde hur det pratade slite inne hos dom vid 6
halv 7 imorse
när jag gick upp vid halv 9 (så sant som det är skrivet)
var det fortfarande stängda ögon i rummet bredvid

kaffekokarn på on och en
dusch senare var det öppna ögon och glada miner
på oss alla tre :)

som sagt det har hänt något :)





........ inget spännande


2009
24/4 -
24/5 -
5/6 - hälsosamtal (v6+0)
25/6 - inskrivning (v8+6)
1/9 - RUL (v18+4) oj det var visst tvillingar, flyttad till v19+0
14/9 - UL
15/9 - BM besök
29/9 - UL (Ettans vikt 499 gr, Tvåans vikt 479 gr)
30/9 - Läkarbesök, sjukskriven 50%
1/10 - Bm (v23+2) Sf mått 28cm. Hb 119.
12/10 -UL
15/10 - BM
26/10 - UL (Ettans vikt 892gr, Tvåans vikt 950gr)
28/10 - Läkarbesök, sjukskriven 100% från 1/11.
2/11 - BM ,Glukosbelastning (8.8) (v27+6)Sf mått 33cm.
11/11 - UL (Ettans vikt 1177gr, Tvåans vikt 1354gr)
inlagd , tappen nere på 1.2 cm
17/11 - Tappkoll, 0.9cm
18/11 - lite koll - HB 124, blodtryck 105/70
19/11 - lite koll - glukosbelastning(7.3)(v30+2) Sf mått 35cm
24/11 - mina killar är här!! föddes i v 31+0 :)
M elwin 1510 gram , E dwin 1498 gram
har Här har vi 5 tuffa veckor på neonatalen, men tack vare all underbar personal vi våra killar här hos oss idag!
31/12 - hemgång för hela familjen :) dock har killarna fortfarande apnémonitor.
2010
4/1 - Första hemsjukvårdsbesöket
13/1 - Killarna utskrivna från Neonatal:) Dock har killarna fortfarande apnémonitor.
24/2 - 3 månader
5/3 - vaccination + Melwin 5180gram, Edwin 5300gram båda 56,5 långa!!

kommande händelser!

Limpans dag idag!




Idag blir min största lillasyster ;P
och världens bästa
23 år!

hipphipphurra!!

Grattis Linn!


jahapp

oj nu var här tomt igen
har haft fullt upp
och då jag inte har haft fullt upp
har jag helt enkelt valt att
göra nått annat
:D


5 månaders vaccination

japp det vart vi iväg på igår
Edwin hade jäääääätte ont
Melwin hade inte lika ont


idag har dom lite hög temp
men inte medecin temp :)



 5 månader&12 dagar
M: 7080gram, 63.5cm, hattmått 41.5cm :)
E: 7240gram, 64.7cm, hattmått 42.2cm :)



nu ska jag hälla i mig kaffe
i mina nya muggar
har sovit för länge :S

5 månaders vaccination

japp det vart vi iväg på igår
Edwin hade jäääääätte ont
Melwin hade inte lika ont


idag har dom lite hög temp
men inte medecin temp :)



 5 månader&12 dagar
M: 7080gram, 63.5cm, hattmått 41.5cm :)
E: 7240gram, 64.7cm, hattmått 42.2cm :)



nu ska jag hälla i mig kaffe
i mina nya muggar
har sovit för länge :S

julklapp





va och hämtade ut min julklapp från jobb idag
det blev 12 koppar och teskedar till :)
fiiiina !!!


vinkivinki!


EDWINEN vinkar till pappas jobb

MELWINEN vinkar han med !

igår

dagen började som vanligt med kaffe :)

sen efter nån timme körde jag och grabbarna bus till
Cindy, jag skulle hämta mina kryddor
eller rättare sagt jag skulle
hämta min krydda men kom hem
med lite kycklingkrydda med,
det bjöds på kaffe och lite tjöt
sen bar det av hemåt igen :)


så mamma nu hart jag bevis på att det var ett
KRYDDparty och inte ett Kryddparty.... hahaha

sen kom Krille hem från jobb
då var det mest synd om han i heeeela världen... hmpf ;)
han hade tatt ut sin sista visdomstan
och hade ont
så han fick pannkaka :)
jag är allt snäll jag :)

sen blev det Dexter heela kvällen
vi gillar Dexter här :)
han är grym!
fast inte riktigt lika grym som the Seeker
för han är riktigt nördgrymm
sen har han roliga ben med :D





bajsblöjsbytarsången

bajsblöjsbytarsången

har du bajsat
har du bajsat
jomenvisst
jomenvisst
massa bajs i blöjan
massa bajs i blöjan
örkörkörk
örkörkörk

melodi
broder jacob :)


lördag

satt vaken med ledsen bebis inatt
mellan 1 och 2 ca.
en jättetrött ledsen bebis
eller rättare sagt en jättetrött ledsen Melwin

till slut somnade han
klockan halv 7 vaknade Edwin
han fick flytta in till stora sängen
då han inte ville somna om direkt eftermaten
(det gjorde Melwin)
så vi låg och gosade ett litet tag sen somnade vi om
till klockan halv 10 hela familjen :)
Melwin fick komma till stora sängen han
med då sen låg vi och morgon mös
alla 4a :)

mysig lördas start!!!





RSS 2.0