2 årskalas och toalett kiss :)

precis sovit ett litet slag
med en liten 2 åring på varje arm
kämpar nu tillbaka min blodcirkulation
och 2 åringarna sover vidare :)

M har börjat intressera sig för toaletten :)
K fick minsann hjälpa en välförberedd Liten en att kissa härromkvällen! Han hade minsann både knäppt av sig blöjan och fällt upp toasitsen!
Idag var det dax igen
på dagis fick jag hämta ut en avklädd kille som satt dit barntoaringen och klätt av sig in på bara skinnet för att han ville kissa :)
här hemma sa han sen kissa och när jag frågade om han ville gå på toa fick jag en nick och ett mmm
så vi gick in på toa och jag lyfte upp killen och jamenvisst kom det kiss!
Duktig kille!

I helgen hade vi 2års kalas och ja killarna hade superkul
med massa familj och paket runt sig!
det var mycket wwwooooww mest hela tiden :)
och givetvis tårtätning!

Tack alla ni som kom och firade våra guldgossar!

Igår (24/11) fyllde kilalrna 2 år och fick en liten eldriven motorcykel av oss
(för vi skämmer ju inte bort våra barn.... men de ä värda det bästa!!)
dom gillar!

Nu ska jag titta på lite supernatural
och äta godis och saltapinnar och bli tjock!

Hejsvej :)





Vi tjejer ...


vi springer runt i huset medan vi borstar våra tänder.
vi läser på schampo flaskan i duschen.
vi skrattar åt våra egna skämt innan vi berättar dom.
vi behöver ingen klocka eftersom vi har en mobil.
... ... ... vi kan läsa en mening 10 gånger utan att förstå den.
vi trycker på dörren fast att det står dra.
vi säger va? fast vi har förstått allt.
vi hatar när vinden förstör våran frisyr.
vi kollar i kylskåpet 10 gånger om dagen utan att äta något.
vi kan se samma film 10 gånger.
vi måste ringa till våra mobiler för att hitta dom.
vi kan kolla på klockan för att sedan glömma vad den visade.
vi vänder på kudden för att sova på den kalla sidan.
vi sätter våra alarm tidigare så att vi kan ligga och sova längre.
när vi går och lägger oss räknar vi ut hur många timmar vi kommer sova.

ett urdrag från min familjelivblogg som jag skrev under graviditeten :)

första natten :)

av: sansad

(2009-12-27)

har mina killar här inne hos mig på rummet, alla 4 ligger vi här!!
första natten dom får vara här hos oss och det är underbart!
det som är mindre underbart är att dom äter var tredje timme ;)
men lite får man ju tåla:))

Edwin skrämde mig ordentligt innan idag dock, han låg på sängen och jag skulle lägga ner Melwin och koppla upp honom till apne monitorn efter att han ätit klart så jag kunde ta och amma Edwin som sovit så gott, när jag vänder mig tillbaka till sängen ligger han och kräks lite, sätter i halsen jag vänder och vrider lite på honom, det lossnar inte, han börjar skifta färg, jag trycker efter personal, det kommer typ 5 st suger upp ur hals och näsa på honom, jag går därifrån, gråter lite och är allmänt skärrad, allt gick dock bra och det var inte så farligt egentligen säkert, men rädd blev jag... fyy
| Redigera | Ta bort |

0

kommentarer

december 3

av: sansad

(2009-12-03)

vi hoppas få komma hem till årsskiftet!!

0

kommentarer

november 24

av: sansad

(2009-11-24)

klockan 05:18 kom ettan ut
och klockan 05:31 kom tvåan
nu är jag mamma :)
vi mår bra och killarna kämpar på, ettan andas själv och jag är så, ja jag vet inte, lycklig och totalt slut :))
det var en upplevelse!
dom är så söta, och har en massa mörkt hår :)
vikten ligger på ca 1.5 kg och det är det ända dom mätt änsålänge, resten checkar dom av de närmsta dagarna :)
dom fick stanna till fulla 31 veckor i magen så sängläget har ju verkligen gjort susen :))
dock är dom ju 9 veckor tidiga, men detta kommer bli bra!
:)))

1

kommentar

november 10

bil

av: sansad

(2009-11-10)

har idag införskaffat bil!!!
opel vectra -98
känns bra, en sak till att stryka från listan!

0

kommentarer

oktober 21

av: sansad

(2009-10-21)

fick min havandeskapspenning nekad idag..
känns piss

0

kommentarer

oktober 10

av: sansad

(2009-10-10)

är sjukskriven 50% nu vilket känns bra för jag jag vila hela eftermiddagen utan att skämmas! och tro mig det behövs verkligen, hinner bara hem, äta lite sen sover jag istortsett!

igår var det utekväll med krilles jobb avdelning, så jag kom hem och sov heela eftermiddan sen snabbt in i duschen precis innan krille kom hem och snabbt på med kläder, vilket var jättesvårt för inget passar......tröjor, klänningar mm som brukar sitta löst och då menar jag löst, går inte att ha knappt för det bara trycker på magen hela tiden om det äns går att knäppa,,, panik å nästan tårar å fet känslor, det är mycket nu.
men iväg kom vi iaf och in och åt på en restaurang och sen vidare till Wallmans där vi satt på balkongen å tittade på dans å sång, eller jag tittade nog mest för dom andra i sällskapet var mest onyktra {#lang_emotions_smile}
när vi skulle hem så fick jag frågan när är det dax,,,,
- haha Januari svarade jag
- januari?
haha ser ju ut att gått mer än 24+ veckor
men när vi berättat att det var tvillingar för de som frågade så förstog dom varför jag var så jättegravid {#lang_emotions_smile}

har sovit jättedåligt inatt fast jag var helt slut när vi kom hem... sprungit på toa ca en gång i timmen + massa kramp i vaderna (fy vad det är oskönt)

ul igen på måndag!

0

kommentarer

september 26

av: sansad

(2009-09-26)

idag på jobb när vi tog 14 fika, så efter ca 20 minuter var det någon som inte uppskattade att det trycktes ner lite i övre delen av magen {#lang_emotions_smile}
satt där med kaffet i händerna och tjoffs sa det, det var ingen nätt buff heller utan hela koppen skakade, och när jag inte fattade vinken kom det tre till så jag flyttade undan och satte sen tillbaka (sitter så av vana och satt så även innan jag blev gravid)
och då sa det tjoffs igen så jag gav upp {#lang_emotions_laughing}

om det är mitt eller krilles humör som lyser igenom det vette tusan för vi hr lika dligt båda två, vill säga att vi har allti rätt {#lang_emotions_tongue_out}

fniss

0

kommentarer

september 22

av: sansad

(2009-09-22)

mm så är det idag...

haft stenhård mage typ hela dagen idag med..

och detta ska man stå ut med hur länge då?

helt slut

0

kommentarer

september 15

av: sansad

(2009-09-15)

har varit iväg på ul igår, det såg jättebra ut för de små i magen!!
dom hade gått upp vardera ungefär 100 gram så nu ligger dom precis över 300 gram var!!
och idag fick jag lyssna på hjärtljuden hos bm, deras hjärtrytm låg på ca 145 på båda så det var också skönt!!
har varit iväg och köpt mammabyxor idag också, trött på gummibandet i midjan {#lang_emotions_smile}
så nu ska jag ligga i soffan heeeela kvällen och det ska bli sååå skönt!

0

kommentarer

september 12

av: sansad

(2009-09-12)

går runt med stenhård mage hela tiden känns det som...
det är obehagligt.
hoppas det inte är farligt..

0

kommentarer

september 9

av: sansad

(2009-09-09)

är hemma från jobb idag och kommer vara det imorgon också kanske fredag med får se hur jag mår.
kom hem från jobb i måndes bädda in mig och somna på soffan direkt, var så trött.
vaknade när K kom hem med feber och lite halsont...
sen har det bara eskalerat... blää mår inge bra alls.
om det nu är h1n1 jag åkt på så hoppas jag det inte blir värre än så här...
men det är nog bara som jag nojjar, det  pratas ju inte om nått annat.


nu till lite roliga nyheter.
har fått tid till nästa ul idag!!
ska iväg på måndag! så då ska läkaren titta till d små liven i magen på mig och kanske bättre kunna säga om det är enäggs som ligger är och sprattlar{#lang_emotions_smile}

nu ska jag koka mig en kopp te med lite honung i!!!

0

kommentarer

september 2

av: sansad

(2009-09-02)

jaha okej var ska jag börja....
ul gick bra... blev dock något av en chock så att säga...
vi kom in, jag fick krypa upp på britsen, kletet smetas på och hon börjar med makapären, tittar och tittar och tittar och säger inget alls på jättelång tid (iaf från mitt perspektiv :P) sen säger hon
- har ni tvillingar i släkten?
- ja jo mina mobröder är tvillingar
- då ser det ut som ni fortsätter med den traditionen
-va,,, ehhh,,, e där två?
-ja
-ok

haha ja vad ska man säga,,, fick bara fram typ ok
inne i huvudet tänkte jag under denna tiden...
¨men vaggan då..... och det var ju tur vi ine hann köpa vagn¨
så jag och kristian ska bli tvillingföräldrar
chock.
{#lang_emotions_smile}

6

kommentarer

augusti 29

av: sansad

(2009-08-29)

har varit super trött nu i flera dagar,
har små stunder av pigghet, dom e najs :D
rul på tisdag ---- spännande!!!!
längtar!
vill ju veta att bebis mår bra... känner ju inte av den nått!

0

kommentarer

juni 23

ont

av: sansad

(2009-06-23)

japp har skit ont när jag går.... i höften typ..
blää
sen mår jag lite illa med..
blää
ska på inskrivning på torsdag (25/6)
kul!!

:)

Har varit en tur in till Helsingborg idag!
Mötte upp Killarnas kusiner och deras mamma i stadsparken
för lite lekplatsmys och en liten promenad.
det var mysigt :)

Nu tänker jag vila och titta lite på pippi med mina killar
fast det är fint väder , med gott samvete!

dricka välling...?!!

Hemma hos oss är det alltid ett evigt letande efter nappflaskor...
nu är vi nere på vars en och den ena är borta...
försvann någon gång mellan att vi gick ut till bilen för att bege oss ut på dagens äventyr
& Läggdax...
tror det får bli en tur till nån liten (eller stor) affär för lite vällingsdrickshjälpmedel :)

glad torsdag på dig!

nu är jag sådär dålig
på att dela med mig av mitt liv igen
jag ber gifvetvis så hemskt mycket om ursäkt!


har senaste veckan, bytat telefon, bytat jobb, åkt buss med killarna för första gången (det var något av en skräckfärd,,, fy fan vad det gick i svängarna...grabbarna gillade det iaf),
lekt i stadsparken i Lund, uppdaterat skogarderoben med ett par skitsnygga stövlar!
uppdaterat killarnas skoutbud med ett par vinterstövlar!
och sett nästan hela säsong 5 av Supernatrual!

gotta love sam and dean winschester!


RSS 2.0