de har gjort på pottan!!!!

E satt och lät vid matbordet så vi förflyttade honom till pottan
vips låg där både kiss och bajs
och han fick gifvetvis stående ovationer och massa kramar!
M kissade han med på pottan härromdagen och även han fick veta att han var super duktig :))

Känns super att de inte är så rädda för pottan längre och kan sitta ett litet tag på den iaf :)

Stolt över mina pojkar :)


helium ballong

idag fick killarna varsin heliumballong
they loved it!
snäll arbetskamrater man har som rycker itu träden för att fiska fram dom!
2 överlyckliga killar  iaf!

godnatt!

dagen

har idag gått ut på en sjuk E
och en M på dagis
E har varit super kass
hög feber och kräk
förmodligen detsamma som M hade förra veckan
fast + kräk....

M har annars varit hur pigg som helst här hemma
efter dagis
men där hade han tydligen varit trött

wellwell imorgon få K ta över Vabbandet
och jag sticker till jobb

nu ska jag fördumma mig framför tvn :)

AiluCrash - Turn The Tide (Cilla Turns)


Jag saknar dig

Har tittat på film här hemma i soffan
K ville inte se den då han tyckte den verkade jobbig
jag grät mest hela filmen
men den var bra
men oj vad tårarna rann
men som sagt den vart bra!

"Jag saknar dig" - se den!!!


Torsdag = Pilates :)

precis (typ) kommit hem från ett hårt pass Pilates
det var jobbigare nu än förra gången
så nästa gången  kommer jag nog inte komma upp från madrassen ;)

om det blir nån tränningvärk utav detta
det återstår att se :)


lite bilder :)



morgonmys i soffan :)



Bus med Moster Linn i trädgården!

tv-bus


leksakskrig

i nått tidigrae inlägg skrev jag om att killarna gärna gömde sig bakom gardinen i vardagrummet
det problemet har vi inte mer
utan nu har vi massa ljus i vårt vardagsrum
tack så mycket Melwin och Edwin :)
vi ville mycket hellre ha Några hål i väggen iallafall..... :P

Ville nyss ge M en puss
varpå han sätter hela armen framför sin mun  och säger vill ha
tror att i detta fallet betydde det att han inte ville ha ;)

annars vill han ha hela dagarna här hemma
det är det senaste snacket du vet :)

just so you know!

har kommit på mer som killarna önskar sig i födelsedags present

massa massa massa Villervalla kläder i alla de former :)

då vart det fredag

Killarna blev som vanligt hämtade sist på dagis

har verkligen "alla" andra så jädrans bra arbetstider
att deras barn aldrig blir sist kvar
fast de kommer typ först på morgonen

det får mig faktiskt till att känna mig rätt så värdelös
att vi har det så nästan varje dagisdag....

när vi kom hem var vi iallafall ute
allihop ända tills bad och läggdax
(vilket är nu men det är K's tur)

det  var mysigt :)




bara lite sådär

något som är konstigt
är att fast det finns övermycket
jätteroliga leksaker här hemma

är det endå vedklabbarna, sladdarna,
spisen & fönsterkarmarna som är roligast

eller allt annat som kan innebära skada
t'ex En rulle svarta sopsäckar eller varför inte en gaffel eller
banka på tv'n

eller klättra så högt det bara går på möblerna här hemma

gärna görs det med en blick på mamma eller pappa

för just denna gången kanske det inte syns

bäst är endån när de gömmer sig bakom gardinen
i fönstret bakom soffan
haha de syns ju inte alls ;)

tror det är dax att gå ut lite
och tampas med poolen, källartrappan och alla andra farliga saker
som kan tänkas ligga gömda för mammas öga ;)

.....

det bästa med att ha ledig dag
är förmodligen att man får
gå upp vid 6 iallafall


RSS 2.0