29 januari

Edwin kräkte nyss.. trevligt va? :D

Har precis lyckats packa in vagnen i bilen,
det var inte lätt,
vagnen är ju jättestor och jättetung,
och sen den grejen som sticker ut där bak på bilen...
hmm vad heter den nu...
åhh kommer inte på det,
den man sätter fast släpet på du vet..
den var jättemycket ivägen,
men tillsist var vagnen inne!!!

ska snart köra till jobb och hälsa på
det ska bli trevligt,
ska först bara diska upp flaskor till killarna så jag slipper sitta och amma framför alla
mina arbetskamrater, för det har jag ingen som helst lust att göra,
?förståligt?

jessica var här och hälsade på igår,
det var trevligt!
tack så mycket för kläderna och sällskapet!

nä nu får jag ta å sätta igång så jag inte står med två gnälliga killar och allt fix på samma gång,
det blir så jobbigt då.

puss och kram


26 januari

jag har ont i ryggen,
nån muskel vid ryggraden som strejkar,
blir en runda spikmatta när jag skrivit klart här tror jag.

annars har dagen varit kall,
fast när jag vaknade i eftermiddas,
ja jag tog en liten tupplur förstår du,
så var det jättevarmt,
sambon hade varit snäll och satt igång värmefläkten i sovrummet under tiden jag sov
då det var så förbannat kallt där inne.

På fredag blir det troligtvis en runda till jobb,
det ska bli trevligt hoppas jag,
dock får alla med snoriga näsor och rossliga halsar hålla sig
lite på avstånd,
det enda jag inte kommit fram till än är om jag ska ta med vagnen eller
bära in dom i bilstolarna....
vagnen är tung och otymplig för mig att få in och ut ur bilen;
bilstolarna är jobbiga att bära på båda två..
jaja det blir nog bra!

imorgon ska killarna in för sista ögonundersökningen,
det kommer förhoppningsvis gå galant,
fast det är inte kul att se dom illa där med helt uppdpärrade ögon...
nej fy.


idag vart vi iväg på bvc igen:

Melwin - 3330 gram, 49.7 cm
Edwin - 3410 gram, 49.7 cm

mina 2 stora fina grabbar!

den 3dje sitter här bredvid mig och spelar killzone2
- tror han utveckat ett litet beroende :P *skoja*

nu ska ja lägga mig och läsa sen sleepytime!

......

nu blev dom lugna..
började vid 18 idag istället för 21..
skriker nonstop och det kvittar vad man gör..
det skär i hela kroppen på en,
dom skriker ju så dom knappt får nån luft
fan vad man känner sig maktlös

jaja bäst att gå å lägga sig kanske
så man orkar med nattens och morgondagens bravader

uppdatering från mig på familjeliv..passar på att lägga in detta långa inlägg är med!

grattis till alla bebisar som titatt ut sedan jag hade tid/ork att skriva sist!
och lycka till till er som är precis nästan där !!!

jag tittar in och läser här hela tiden men mer har det inte blivit tyvärr!

uppdatering från min sida :

Killarna fyller två månader idag!!
fast dom skulle förvisso kommit imorgon{#lang_emotions_wink}
Vi har problem med FK och har hitills fått barnbidarg men inget mer,
ringde dit i veckan för att se hur det gick och då visar det sig att dom skickat fel papper till oss som vi skickat in, och detta upptäcker dom när jag väl ringer dit, killarna har som sagt varit här sen 24 november....suck å stånk

utskrivna från sjukhuset blev dom den 13 januari, fast apnémonitorerna får vi ha kvar till slutet av februari så vi har tid att vänja oss av vid dom, inte lätt dom har ju varit kopplade till maskiner och övervaknng sedan dom föddes.

Killarna är lite köriga i magen och vill inte sova på natten..
tror dom har lite kolik vågar dock inte säga om det är det förren vi varit på bvc på tisdag!
Sen om det beror på min kosthållning (kommer avstå tex kaffe fram till tisdag bara för att se om det kanske räcker med det) eller om det är att dom får ersättning vissa mål per dygn kan ju också vara spännande att få reda på.

var ute och gick en långrunda igår med killarna för jag klarade inte av "gnället" mer (inget annat funka och K sov efter att ha haft "natt pass")och ville inte väcka sambon,
å fy vad mysigt det var, killarna sov innan jag ens lämnat tomten så jag gick och mös på småvägarna utanför byn!!

Killarna är uppe på 3 kg nu och är 49 långa!
så nu är dom också stora killar!

har super mycket mer att skriva om men vi tar det efterhand!
livet känns ljusare och bättre efter vad som faktiskt varit en skitjobbig tid!

kram på er allesammans och skall göra mitt bästa för att lämna ifrån mig livstecken lite oftare!!!
tvillingarna beräknas komma till oss den 25 januari!

24 januari

det är väll dagens datum?
och det är väll söndag?
annars är jag helt ute och reser...

Alla här hemma sover , utom jag då... kul :S
Killarna vill ju inte sova på natten, vi försöker och försöker förhoppningsvis funkar det bättre när krille börjar jobba igen, annar skommer jag få spel,,,,
dom spenderar sin vakna tid med att skrika och gny, det stoppar dom från att somna lugnt med...
skall tas upp med bvc på tisdag, hoppas bara dom inte åkt på kolik ;stånk å suck

var ute och gick en jätterunda igår, det var mysigt och ända sättet att få lillkillarna lugna..
var riktigt skönt att vara ute, det var kallt som fan men jag var förberedd och väl påklädd, dock lyckades jag prata i telefon hela tiden så handen var stelfrusen när jag kom hem igen :D

men vilken mys vinter vi har tycker jag iaf!!

tror jag ska värma på mina två pizza bitar som blev över igår kväll :)
mums!





20 januari

ahhh å suck,
Fack Å stånk

att det ska vara så svårt att betala ut lite pengar till mig.....

jaja idag blir det en runda till Bvc, hon skulle egentligen kommt hit i morgon men nu är hon sjuk så vi sticker in om en runda nu i eftermiddag istället.
Sen ska vi iväg och köpa fiskar.

wohow vilket innehållsrikt liv man har... :P

kjöss

mys hemma i soffan


mys på julafton


17 januari

jahapp då var det söndag.

jag är fortfarande 25 och livet rullar på :)

då vi inte hadde nått gottigt til frukost hemma och ingen av oss orkade handla blev det nudlar till frukost idag, haha vi är så himla nyttiga här hemma!

Mamma kom igår och bjöd på födelsedags tårta/kaka , den var riktigt mycket jättegod.
Det var någon slags choklad stjofräs inköpt på välacafeet i mitten!!
Har gott å tjuvat rester av den hela natten när det varit blöjbyten och annat, förstog varför vissa bara äter och äter
utan att kunna sluta när jag åt av den, nu är den tyvärr slut :(
den skall dock inhandlas fler gånger!!


min födelsedag var  mys, Krille lagade mat och sen blev det film och chips i soffan!
inget slår att få maten serverad och chips och film , eller jo hade det stått en skål med godis på bordet med så hade det varit ännu bättre :)



tjoo

15 januari

då var den här, medelåldern...
haha nä vänta halvvägsåldern menar jag ju...
25,, och hur gick nu det till?

Grattis till mig själv :)

har precis givit små killarna lite mat då dom låg och knorrade nått alleles förfärligt i sängen (sin egen tro det eller ej)
dom var dock inte sådär jätte sultna men lite fick jag i dom iaf.
Nu sover dom igen Melwin här bredvid mig i soffan och Edwin halvsitter borta vid kistan/fönstret , ddet är deras förmiddas positioner :)

Idag kommer nog Tina hit och hälsar på en liten runda, ska se om jag kan lura med henne ut på en bya promenad om inte annat ska det pratas en massa mög :)

nu ska jag koka kaffe, hälla i mig det och se om jag kan få i mig lite mat/ frukost!

Undrar om man får nån kul post idag?

14 januari

sitter här med en arg liten kille i famnen, dom e kvälls arga mina små gryn, fast får dom bara kel brukar det vara lugnt!

vi har varit nere i Råå dalen och gått lite idag, det var kallt :)

ahhh jag fyller 25 imorgon

mina små grinchar :)


13 januari

hejhej hallå dagboken!
eller nej vänta det är ju inte jag som börjar mina skrivanden sådär, det är ju bert :)
fick ett litet infall för några dagar sen, så nu sitter jag här och skriver....
om det blir intressant läsning för dig det är dock en annan fråga.

Har nyss kommit hem från sjukhuset (läs ca 1 timme sedan)
och grabbarna bus (läs Melwin och Edwin) är nu utskrivna!
Vi får dock behålla apné monitorerna i 6 veckor till vilket jag och Krille tycker är skönt.

Lämnade tillbaka (den underbara och elektriska) mjölkpumpen idag med då jag
inte är beredd att betala för att låna den (mm snåljåp)
men fick behåla den gula delen av pumpen som går att använda som handpump så det är ju bra.
satt och testa litet för hand nu när vi kom hem, segt som attan men bättre än inget.

så nu har jag skrivit några rader tråk..

ENJOY!!!

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0