onsdagen den 11 november 2009

åker in för tillväxt ultraljud och kommer inte sova i min egen säng på ca 7 veckor.

tillväxten var bra
berättar om helgen som varit jobbig
med sammandragningar under ca 24 timmar
ej onda men jobbiga och konstanta

får träffa läkare som mäter tappen
den är nere på 12mm
blir inlaggd på BB för observation
mamma kommer med tidningar till mig
och senare kommer K
då ska sammandragningarna mätas
det görs med ctg
hade x antal starka under 30 min
blev flyttad in på förlossningen
och uppkopplad på stoppande dropp
och fick första av 2 kortison sprutor för killarnas lungutveckling
ctg vid varje skift byte
ibland oftare
blodförtunnande sprutor varje dag för at undvika blodpropp
fick ju endast gå till och från toa
och fick veta att jag inte kommer få åka hem innan
killarna kommit.


på fredagskvällen kopplas droppet ner
och jag blir flyttad tillbaka in på BB
och fick duscha för första gången
det skulle dock inte vara nån långt dusch
ska ju helst ligga ner hela tiden
forfarande ctg vid varje skift byte

på söndagen mäts tappen igen
den är nu nere på 9mm

det är ungefär här under dessa dagar jag får min första  spruta bricanyl
vi får hela tiden också veta hur osäkert det är om vi
får stanna i helsingborg eller om vi hamnar i Malmö eller Kristianstad.
det är fullt överallt, i Helsingborg har dom under nästan hela tiden jag ligger inne
plats till en bebis.....
vi väntade 2


Kommentarer
Postat av: Sara

oj oj. låter precis som min tid på sjukhuset, hur länge blev du liggandes innan grabbarna kom? jag hann ligga i 5 dar innan dom verkligen ville ut men då var ja så trött på alla sprutor, dropp och den fruktansvärt osköna sjukhussängen så jag blev nästan glad....

2010-04-08 @ 10:18:37
URL: http://sajo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0