och så var det dax del1

måndagen den 23 november klockan 18.30 ca
efter x antal bricanyl sprutor det senaste
dygnet, fick jourhavande förlossnningsläkare
komma in och undersöka mig på bb
hade då öppnat mig ca 3 cm och
det var aktivt förlossnings skede
Neo hade plats till båda(!!!)
och vi fick stanna i helsingborg!
Vi fick flytta in till förlossningen ,
dom ville rulla dit mig i rullstol
men där sa jag stopp
jag ville gå!!!!
hade ju legat still i 13 dagar
förrutom mina små turer till toa :)






väl inne på salen
som var den största dom hade
vi skulle ju bli mycket folk där inne
gick vi igenom hur det skulle gå med Bm och Bmstuderande
vi visste sedan innan att jag skulle föda liggande på rygg
jag hade inget val
dom var tvugna att ha koll
fick inte duscha eller bada heller
barnläkare och neo systrar kom in och presenterade sig
och förberedde sin arbetsyta inför killarna inträde

efter en 2 timmar tyckte dom att jag skulle testa på lustgasen
jag tyckte inte det var så farligt än men testa kunde jag väll





tyckte inte den gjorde varken till eller från
så jag struntade på den igen
fick sitta på en boll
det var skönt
dom gick igenom igen hur jag skulle göra med lustgasen
och vips fick jag koll på det
UNDERBART

gick runder lite på avdelningen
men tillslut gick det inte mer
bytade om till sjukhuskorta
och fortsatte med lustgasen
och sprang i skyttetrafik till toa
nu börjar det göra ont på riktigt tycker jag



får testa på akupunktur
det hjälpte noll
grät ut lite på Krilles axel
bad att få EDA - vet dock inte vilken tid detta var
och om den  hjälpte vette tusan

börjar så smått tycka att hallå han är på väg ut nu ju
ska dom inte komma från neo snart
hallå han är på väg ut
bm kommer in för att det ska fyllas på med mer EDA
men icke nu skall det födas barn
in trillar hur många som helst
2 förlossningsläkare
2 barnläkare
2 barnsjuksköterskor
bm + studerande
undersköterska
kan ha varit nån mer inte helt säker
ja det var värsta folksamlingen inne på vår sal :)

04.45 anses jag vara fullvidgad
och 05.00 anses jag krysta aktivt
kände dock inte själv några krystvärkar utan jag
bara tryckte satan när dom sa till mig






Kommentarer
Postat av: victoria

Stark du är gumman, läser och läser hehe så roligt att få veta hur det gick för dig på förlossningen och bb.. Roligt att ni tog bilder och så.



Puss

2010-04-10 @ 14:03:13
URL: http://thestoryofmylifee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0