Sovmorgon!

Idag fick jag sovmorgon
detta har såklart lett till att jag
hela dagne har varit jättetrött
för jag är inte van att sova så länge
= börjar jag bli gammal?

När jag fått i mog några droppar kaffe
knackade det på dörren
Linn tog tag i hundarna
å Krille drog på sig byxor
medans jag med godmorgon frillan
snällt fick öppna dörren

där stog minsann grannfrun
hennes son hade fällt en pil
och skulle bara elda upp den
men hon hade sagt att vi kanske ville ha den
och klart vi ville ha den
så nu är Krille uppe och sågar itu
så nu har vi lite ved till nästa vinter
najs
Jag grabbarna bus och Neo tog oss precis
en promenad ut till mannen i hushållet
med lite dricka.
Då kom det förbi en annan med hund
Neo ville hälsa och eftersom jag (smart?)
hade knutit kopplet i handtaget på vagnen
fick killarna åka lite karusell, vagnen välte bakåt.
dock ingen fara med någon eller något
och det hela gick väldigt långsamt.
wellwell
Snälla grannar!
Först kanelbullar i brevlådan på kanelbullens dag
och nu detta!

visst det är kanske inget speciellt i sig
men för oss är det faktiskt det!

nä nu har klockan slagit 16:30
kanske dax att bädda sängen och laga till
middag åt grabbarna bus!


Kommentarer
Postat av: kikki

snälla grannar!

2010-10-10 @ 19:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0