K2

Idag har hon jobbat
och hela dagen har hon längtat hem
till sin soffa och sitt täcke och sin kudde
när väl killarna kommit i säng och jag glatt
kunde ligga nersjunken under täcket i soffan
då kommer katten...
efter att ha lyft bort honom några gånger
försökt kela några gånger
fått kattrumpa i huvudet några gånger
och blivit naffsad i näsan några gånger
gav jag upp och kollade vad han ville

han ville ha sällskap vid matskålen....

jahapp

gick tillbaka och lade mig i soffan efter ett slag
och då kom han igen
mysigt - tänkte jag
nähedu - tänkte han

och samma visa ännu en gång

så upp igen och busbusbus

han vill gärna springa och fånga små pappersbollar som man ska kasta till honom
så han kan komma och lämna dom igen... gulligt

du går han vaktrunda i huset
och jag ska göra ett nytt försök till att ite göra något alls :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0